DP zakoupil Ústečákům 15 nových autobusů
ÚSTÍ NAD LABEM - Hned patnáct nových autobusů zakoupil ústecký dopravní podnik, dodány budou v rozmezí let 2024 až 2025. Navíc vůbec poprvé pak do ulic severočeské metropole vyjedou autobusy značky SOR.
Z celkového počtu 15 vozidel bude pětice vozidel kloubová, a tu dodá právě SOR. O deset standardních vozidel se podějí SOR s tradičním Solarisem...
Stejné autobusy SOR jezdí například na linkách v Brně (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)
"Flotilu vozidlového parku dopravního podniku posílí 15 autobusů s naftovým motorem," uvedla tisková mluvčí ústeckého dopravního podniku Jana Dvořáková a dodala, že Dopravní podnik města Ústí nad Labem na začátku letošního roku vypsal veřejné zakázky na nákup 5 autobusů kategorie 18 metrů a 10 autobusů kategorie 12 metrů. Již počátkem roku 2024 se na základě podepsané smlouvy očekává pět autobusů délky 18 metrů od společnosti SOR Libchavy. V roce 2025 SOR Libchavy dodá ještě dalších šest vozidel, které budou délky 12 metrů.
Poslední čtyři vozidla, rovněž délky 12 metrů, budou od výrobce Solaris, která budou navíc vybavena tažným zařízením a výkonnějším motorem. O tažné zařízení projevil dopravní podnik zájem z důvodu provozování turistických linek – cyklobusů. Shodně pro všechna vozidla platí, že budou osazena celovozovou klimatizací. Novinkou jsou nabíječky standardu USB-C pro přenosnou elektroniku. Na všech vozidlech dojde ke sjednocení logiky a způsobu ovládání poptávkového systému dveří, který se tak stane pro cestující srozumitelnějším a pohodlnějším.
Největší obnovu vozového parku Ústí zažilo v roce 2015 (29. října 2022, Vlčoun/Filip Vlček)
Bylo myšleno také na bezpečnost v silničním provozu. Vozidla jsou proto vybavena LED světlomety, elektricky vyhřívaným čelním oknem, automatickými stěrači reagující na intenzitu deště a v neposlední řadě antikolizním systémem. "Ten monitoruje okolí vozidla a informuje vizuálně a akusticky řidiče před možným střetem se zranitelnými účastníky provozu jako je chodec, cyklista a podobně," zdůraznila tisková mluvčí Jana Dvořáková.
Autobusy budou mít novou vizuální identitu, která se týká vnějšího lakování vozidla a povinného značení včetně nového loga. Po dodání autobusu dojde k jejich dovybavení palubními počítači a odbavovacím systémem. Následně budou vypraveny na linky městské dopravy. Dopravní podnik tím pokračuje v modernizaci svého vozidlového parku a vylepšení služeb pro své cestující. Cena jednoho kloubového autobusu je 9,4 milionu korun, dvanáctimetrový pak vyšel na 6,35 milionu, respektive 7,7 milionu korun s tažným zařízením.
Největším provozovatelem autobusů SOR je Praha (16. června 2020, Vlčoun/Filip Vlček)