Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Velká voda před devíti lety zamíchala s MHD

ÚSTÍ NAD LABEM - Před devíti lety se krajská metropole potýkala s povodněmi. Ty omezovaly provoz od soboty 15. ledna do středy 19. ledna, tradičně největší problémy způsobilo zaplavení křižovatky U Pěti oblouků.

Dva dny kvůli povodni museli cestující mezi centrem města a Krásným Březnem přestupovat mezi trolejbusy a autobusy náhradní dopravy...


Odkloněný trolejbus linky 57 objíždí odstavený vůz u Autoškoly (17. ledna 2011, Filip Vlček).

Povodně začaly provoz omezovat v sobotu 15. ledna, kdy došlo k zaplavení nižší části Žižkovy ulice. Už odpoledne se začal ústecký dopravní podnik připravovat na větší omezení a do Krásného Března nechal přejet několik trolejbusů, které měly zajistit provoz v Krásném Březně a Neštěmicích. Výraznější zásah do systému městské dopravy na sebe ale nenechal dlouho čekat, úderem 23.00 hodin byla z důvodu zaplavení uzavřena křižovatka U Pěti oblouků. Od té doby byla na trolejbusových linkách 51, 55, 56 a 57 zavedena náhradní autobusová doprava.

V průběhu neděle se začala připravovat také dopravní opatření v případě zaplavení kruhového objezdu pod Větruší. České dráhy avizovaly, že po dohodě s ústeckým magistrátem bude zajištěna náhradní vlaková doprava z hlavního nádraží na železniční přejezd v Čajkovského ulici u Masarykových zdymadel. Zároveň by byla trasa linky 15 ve směru z Vaňova ukončena v zastávce Vodárna. K tomu ale nakonec nemuselo dojít.


Autobusy náhradní dopravy u Divadla (17. ledna 2011, Filip Vlček).

Převedení dopravy na Benešův a Mariánský most ovšem způsobilo značné dopraví komplikace již v průběhu neděle. Ty největší zmatky ale nastaly s příchodem pondělní ranní špičky. Trolejbusy ve směru od Divadla byly ukončeny na Mírovém náměstí, odkud pokračovala náhradní autobusová doprava. V zastávce Autoškola vznikla přestupní zastávka mezi autobusy náhradní dopravy a trolejbusy pendlujícími na sídliště Pod Vyhlídkou, Skalku a do Mojžíře. Roli informátorů se chopili revizoři dopravního podniku, kteří cestující nasměrovávali na zastávky náhradní dopravy.

Kromě zachovaného trolejbusového provozu linek 51, 56 a 57 v oblasti Krásného Března a Neštěmic byla zajištěna také náhradní autobusová linka 55, která z Mírového náměstí jezdila přes Autoškolu dále na točnu Žežická. Trolejbusové linky číslo 58 a 59 pak nebyly vůbec v provozu. Mezitím ústecký magistrát vydal zprávu, že Labe v pondělí 17. ledna 2011 dosáhlo ve výšce 753 centimetrů kulminace a začíná pozvolna klesat. 


Zaplavená křižovatka U Pěti oblouků (17. ledna 2011, Filip Vlček).

I přes klesající tendenci hladiny Labe se městská hromadná doprava ani v úterý 18. ledna stále ještě nemohla vrátit do normálu, a tak trolejbusy končily na Mírovém náměstí. Odtud pokračovala přes mosty přes Labe náhradní autobusová doprava k zastávce Autoškola, kde probíhal opět přestup na trolejbusy. K tomu došlo až okolo 20.00 hodiny, kdy na noční spoje linky číslo 56 vyjely trolejbusy. Ty již projely přes křižovatku U Pěti oblouků, kam byly přesměrovány také autobusy náhradní dopravy. Voda pak začala klesat tak rychle, že od středy 19. ledna se na své trasy mohly vrátit také autobusové linky jezdící Žižkovou ulicí. 

Čtěte také...
- Speciál: Velká voda 2011 v Ústí nad Labem (vydáno 23. ledna 2011).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Trolejbusy končily na Mírovém náměstí, dál jezdily autobusy (17. ledna 2011, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!