Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Plynový Citelis poprvé vyjede 2. dubna

Druhý autobus s pohonem na stlačený zemní plyn ústeckého dopravního podniku první cestující sveze 2. dubna, pravděpodobně na lince číslo 11. I to zaznělo při středečním představení nového kloubového autobusu.

Nový přírůstek, který do předlických garáží dorazil během pondělního slunečného odpoledne 19. března, uveze přibližně 140 lidí.


Autobus při prezentaci na Mírovém náměstí. Foceno 21. března 2012.

Kloubový osmnáctimetrový autobus s motorem Iveco Cursor o výkonu 142kW a celkovou provozní hmotností 17,1 tun má nejvyšší dovolenou rychlost až 70 kilometrů za hodinu. Objem palivových nádrží je 1540 litrů, objem motoru pak 7,8 litru.

Vůz obdržel evidenční číslo 802 a bude od 2. dubna nasazován přednostně na autobusovou linku číslo 11.


Jakub Jeřábek (kraj) a Tomáš Kraus (DP) zvou do autobusu. Foceno 21. března 2012.

Autobus s pohonem na CNG byl do předlické provozovny dodán v pondělí 19. března, o čem čtenáře informační portál Vlčoun.cz ještě tentýž den také informoval. Tehdy čerstvě dodaný vůz nebyl ještě ani označen polepy dopravce.


Vůz je vybaven LCD monitorem a kamerami. Foceno 21. března 2012.

Inovací je nový moderní informační systém pro cestující, který již několik let provozuje například Dopravní podnik hlavního města Prahy v autobusech značky SOR. Uvnitř autobusu totiž jsou místo klasických panelů nově LCD monitory, které budou zobrazovat číslo a směr linky, příští zastávku a seznam dalších nejbližších zastávek. Cestující se tak bude moci rozhodnout, zda vystoupí hned, nebo až na další zastávce.


Ukázka pražského LCD monitoru s dopravními informacemi. Foceno 21. března 2012.

Výkonný ředitel dopravního podniku Tomáš Kraus se při oficiálním představení autobusu zmínil o podané žádosti o dotace, která by měla významnou měrou podpořit výstavbu vlastní plinící stanice zemního plynu.

"Máme vydáno stavební povolení, tudíž pokud se najdou finanční prostředky, tak projekt by mohl nabrat poměrně rychlé obrátky," zdůraznil Kraus. Pokud má dopravce vlastní plnící stanici, v tu chvíli si vytváří vlastní cenu plynu a provozování takových vozů se stává ještě výhodnější.


Plynový autobus na Mírovém náměstí. Foceno 21. března 2012.

Tomáš Kraus dále zmínil, že v žádném případě nechce, aby autobusy na CNG nahradily trolejbusy.

"Nemůže mne nikdo podezírat z toho, že bych se nesnažil s kolektivem svých pracovníků trolejbusovou dopravu zachránit. Ať už prostřednictvím modernizací a generálních oprav stávajících trolejbusů, tak přípravou na projektech směřujících k nákupu nových trolejbusů," uzavřel Tomáš Kraus.


Kamera pro snímání prostoru při couvání. Foceno 21. března 2012.

Připomeňme, že Dopravní podnik města Ústí nad Labem již od prosince vlastní jeden autobus s pohonem na zemní plyn. Jde o vůz Tedom s evidenčním číslem 801. V září 2011 se v Ústí zkoušel také kloubový autobus Solaris.


Nový autobus Irisbus Citelis CNG vyjede 2. dubna. Foceno 21. března 2012.

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!