Nový Solaris vyzkoušeli cestující také v Ústí
ÚSTÍ NAD LABEM - Zapůjčený autobus brázdil během svého turné několik dnů také autobusové linky v Ústí nad Labem. Proto se vůz objevil v Chlumci, Církvicích a nebo třeba v Krásném Březně.
Žlutozelený jezevčík Solaris nové generace zahájil provoz v Ústí nad Labem 4. srpna a ve městě se zdržel 10 dnů...
Solaris na lince číslo 17 v Církvicích (10. srpna 2016, David Koritenský).
Zapůjčené vozidlo se ukázalo na linkách číslo 11, 17, 27 a v závěru předváděcích jízd také na lince číslo 5, na kterou jsou běžně vypravovány předlickou garáží standardní autobusy. Vůz ukončil své jízdy v Ústí nad Labem 14. srpna, odkud pravděpodobně následně pokračoval do Olomouce.
Redaktor Informačního portálu Vlčoun.cz se přímo ve voze ptal cestujících, jaký mají na autobus názor. Všichni tázaní se shodli na jednom, a sice, že autobus dostává palec nahoru za pohodlné sedačky a prostorný interiér nejen pro cestující, ale i například pro kočárky či invalidní vozíky. "Sedačky jsou pohodlnější, než ty plastové. A interiér je daleko prostornější," řekla Marta, jedna z cestujících.
Solaris začal na lince 11 z centra do Všebořic a Chlumce (6. srpna 2016, David Koritenský).
Po exteriérové stránce měl zkoušený model názorů víc. Jeden byl toho, že design autobusů typu Karosa řady 700 je jedním z nejpovedenějších. Ovšem i někteří Ústečané našli obdiv k modernímu pojmutí designu Solarisu. "Pohled na tento autobus je moderní, takový elegantní. Takový design se jen tak na ulicích moc nepotká a snad to brzy bude pravidlem," řekl Pavel, další z cestujících.
Čtěte také...
- V Ústí nad Labem testují Solaris nové generace (vydáno 5. srpna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Interiér přezentačního Solarisu v Ústí (6. srpna 2016, David Koritenský).
Solaris Urbino 18 nové IV. generace nahrazuje ve výrobním procesu předešlou III. generaci. Ta minulá se na trhu pohybuje již 10 let a oproti konkurenci, která v oblibě používá nejprve tzv. facelift, jde Solaris odlišnou cestou. Nová IV. generace má novou konstrukci, která je pevnější a celková hmotnost vozidla je nižší, než u předešlé generace.
Zároveň také došlo na omlazení designu interiéru a exteriéru. Sedadla jsou umístěná přímo na podlaze a cestující tak nemusí překonávat podesty a schůdky, což ocení především těhotné ženy a starší cestující.
Solaris coby linka číslo 5 u zastávky Orlická (12. srpna 2016, David Koritenský).
Pro moderní komfort i mladších cestujících je vůz vybaven například USB zásuvkami na dobíjení drobné elektroniky typu mobil nebo tablet a také veřejnou wifi síť. V parných dnech je cestujícím k dispozici ve voze klimatizace.
Autobus je také vybaven kamerovým systémem, který monitoruje prostor cestujících i prostor před a za vozem díky tzv. couvací kameře. Solaris Urbino IV. generace je oficiálně výrobcem označován jako 'New Solaris Urbino', tedy 'nový'. Jeho délka je 18 metrů, šířka 2,55 metrů a výška pak 3,25 metrů. Hnací ústrojí autobusu zajišťuje motor značky DAF o celkovém výkonu 240 kW. Vůz jezdil v Ústí nad Labem pod evidenčním číslem 914.
Prezentační Solaris najíždějící na točnu Církvice (10. srpna 2016, David Koritenský).
Kloubový autobus, který je v majetku společnosti Solaris Czech, byl poprvé v České republice byl testován v březnu tohoto roku. Po Plzni jeho turné pokračovalo v dalších českých městech, jako je Ostrava, Přerov, Brno, Liberec nebo Děčín. Jeho turné v těchto dnech pokračuje opět na Moravě, a to v Olomouci.
Čtěte také...
- Nový Solaris začal předváděcí 'turné' v Plzni (vydáno 14. dubna 2016).
- Ostrava testuje nový Solaris. Zdrží se dva týdny (vydáno 27. dubna 2016).
- S ukázkovým Solarisem byli ve Zlíně spokojeni (vydáno 15. června 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Internet i dobíjení telefonů fungovalo :-) (6. srpna 2016, David Koritenský).