Nový Solaris začal předváděcí 'turné' v Plzni
PLZEŇ - Unikátním kloubovým autobusem se mohou v těchto dnech svézt cestující na linkách městské hromadné dopravy v Plzni. V rámci předváděcích jízd ho tady testuje polský výrobce Solaris.
Po skončení náročného předváděcího turné po České republice pak Plzeňské městské dopravní podniky autobus odkoupí...
Zkušební Solaris u zastávky Severka (7. dubna 2016, Jakub Klimeš).
Solaris Urbino 18 má zcela novou konstrukci a jsou na něm využívány nové lehčí a odolnější technologie nabízející atraktivní design. Obměněná konstrukce zajišťuje nižší spotřebu paliva, lepší rozložení zatížení náprav, snižuje hluk a vibrace uvnitř autobusu a rovněž dochází ke zvětšení prostoru pro cestující.
V Plzni jezdí tento autobus v rámci zkušebních jízd od začátku měsíce a bude jezdit až do 18. dubna. "Cestující i řidiči mají možnost vyzkoušet si novou technologii," uvedla tisková mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků Kateřina Fránová s tím, že vůz je v majetku společnosti Solaris a testovací provoz v Plzni je součástí 'turné' tohoto vozu po České republice.
Dopravní podniky jej testují na několika linkách (7. dubna 2016, Jakub Klimeš).
Příjemnou zprávou je také to, že se tento autobus do Plzně nakonec vrátí. "Po skončení testovacího turné, kdy bude vůz zapůjčen do dalších měst, Plzeňské městské dopravní podniky autobus odkoupí," dodala Fránová.
Nový Solaris byl vyroben s představou, že bude používán pro všechny typy vozidel. Je proto připraven jak k montáži motorů splňujících emisní normu spalin Euro 6, tak i motorů poháněných stlačeným zemním plynem. Může být ale poháněný také hybridním nebo elektrickým pohonem. Konstrukce může být dokonce použita k výrobě trolejbusu, vůz se tak stává téměř multifunkčním.
Světlý a prostorný interiér Solaris Urbina 18 (7. dubna 2016, Jakub Klimeš).
Nový Solaris je nezvykle pohodlný, praktický a funkční. Řidiči ocení ergonomické pracoviště včetně rádia, servisní technici pak obdrží autobus, který je ještě jednodušší na údržbu. Cestující ocení velký prostor, světlý interiér s mnohem větším počtem míst k sezení dostupných z nízké podlahy. Řidiči získají kabinu umístěnou výše nad podlahou, čímž se jim zvětší pracovní komfort a získají lepší kontakt s cestujícími.
Vrcholem je také samotné dovybavení autobusu. Kamerový systém snímá druhé, třetí a čtvrté dveře a nechybí ani couvací kamera. Mezi ostatní výbavu pak patří systém na počítání cestujících, wifi internet a mladou generaci jistě potěší zabudované USB nabíječky na madlech.
Zkoušky 18. dubna v Plzni skončí, pak se vůz přesune jinam (7. dubna 2016, Jakub Klimeš).