Posily na Dračí lodě jezdily kloubové autobusy
ÚSTÍ NAD LABEM - V závěru uplynulého týdne se Ústí nad Labem opět stalo dějištěm již tradičního závodu Dračích lodí. A i tentokrát byla akce spojena s posílením autobusové dopravy do Vaňova.
Protože je o akci rok od roku stále větší zájem, musel dopravní podnik na posilové spoje letos vypravit kloubové autobusy...
Posilový autobus linky 15 s hradem Střekov v pozadí (7. května 2016, David Koritenský).
Akce se letos konala již po osmé, a i letos se na akci podílel také Dopravní podnik města Ústí nad Labem. Díky vhodně zvoleným posilovým spojům zavedeným na lince číslo 15, které byly vypraveny jak v pátek, tak i v sobotu, se tak návštěvníci bez problémů dostali jak na závod, tak po jeho skončení i zpět do města.
Dopravní podnik posílil hodinový interval linky číslo 15 do Vaňova vloženými posilovými spoji, čímž především v sobotu v době potřebného posílení dopravy zahustil interval na 15 minut. V pátek byly vedeny pouze jednotlivé spoje v 8.00, 8.28 a 8.55 hodin od Divadla do Vaňova, v opačném směru pak ve 13.16, 13.46 a 14.16 hodin. Podle webu dopravního podniku šlo o bezplatnou dopravu.
Výstup cestujících v zastávce Kotva (7. května 2016, David Koritenský).
V sobotu 7. května pak bylo vedeno posilových spojů podstatně více, a to především díky tomu, že v sobotu se konal hlavní závod. Do Vaňova tak byly naplánovány spoje v 8.13 , 8.58, 9.13, 9.43 a 9.58 hodin, z Vaňova pak po konci závodu v 17.31, 17.46, 18.01, 18.31 a 18.46 hodin.
Protože je o akci každoročně stále větší zájem, musel dopravní podnik vypravit kloubové autobusy. Jako posilové vozy byly nasazeny kloubové Karosy B 961 ev.č. 377 a 378. Autobusy byly označeny jako 'posila X15' s označením cílové stanice a doplňkovým textem v inverzní podobě 'Posilový spoj' a zastavovaly ve všech zastávkách na trase. Některé spoje ale přesto jezdily pouze s označením běžné cílové stanice.
Ačkoli linka 15 končila v Revoluční, cíl určoval Divadlo (7. května 2016, František Živnůstka).
I když šlo o krátkodobou úpravu jízdního řádu, vyvěsila zastávková služba ústeckého dopravního podniku na zastávkách platné jízdní řády s posilovými spoji. Obsazenost byla dopoledne vysoká a odpoledne to bylo o něco lepší. Poslední dva spoje ale jely téměř prázdné. A to i přesto, že letošním závodům počasí výrazně přálo.
Stáhněte si...
- Jízdní řád posilových spojů linky 15X od Divadla si stáhněte zde.
- Jízdní řád posilových spojů linky 15X z Vaňova si stáhněte zde.
(zdroj: Dopravní podnik města Ústí nad Labem).
Míjení posilových autobusů linky 15 u Kotvy (7. května 2016, František Živnůstka).
Historie závodů Dračích lodí v Ústí nad Labem sahá až do roku 2009, kdy TJ Chemička uspořádala společně s oddílem rychlostní kanoistiky první závod za účelem propagace vodních sportů. Obecná historie ale sahá více hlouběji, začala se psát před 2.200 lety v Číně, jejich moderní éra se ale datuje od roku 1976, kdy se uskutečnil první festival dračích lodí v Hong Kongu.
Tento závod se stal všeobecně známou a hojně navštěvovanou sportovní akcí v Ústí nad Labem. Toho je důkazem i významná podpora této akce magistrátem města Ústí nad Labem. A na aci se každoročně podílí také Dopravní podnik města Ústí nad Labem zajištěním posilové autobusové dopravy.
Čtěte také...
- Na Závod dračích lodí opět jezdily posily (vydáno 4. května 2015).
- Na závod Dračích lodí opět jezdily posily (vydáno 5. května 2014).
- Na závod Dračích lodí DP posílil linku číslo 15 (vydáno 5. května 2013).
- Posily na Dračí lodě ulevily lince 15 (vydáno 7. května 2012).
- Linka 15 díky spojům 15X každých 15 minut (vydáno 22. května 2011).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Dračí lodě na přístaviště ve Vaňově (7. května 2016, David Koritenský).