Oprava měníren se neobešla bez komplikací
ÚSTÍ NAD LABEM - Úprava měníren kvůli plánovanému přechodu distribuční sítě na vyšší hladinu napětí, která se uskutečňovala první tři březnové víkendy, byla úspěšně dokončena.
Dopravní podnik eviduje pouze jeden problém, a to hned zkraje měsíce, kdy byla rekonstruována měnírna v Bratislavské...
Měnírna Bratislavská způsobila zkraje března nemalé potíže (10. února 2016, Petr Strejček).
Rekonstrukcí prošly celkem tři měnírny, a sice centrální Bratislavská, Podhájí na Bukově a v Předlicích. Důvodem nutné úpravy měníren byl přechod distribuční sítě z původních 10kV na 22kV. "Výměna znamenala poměrně náročný technologický proces, při kterém se manipulovalo s několika tunovými transformátory a byla použita i těžká technika v podobě jeřábů," zmínil tiskový mluvčí dopravního podniku Luboš Heřman.
Pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem celou komplikovanou výměnu zajišťovala společnost Eltodo jako zhotovitel díla. Výměna technologie měníren je nutnou podmínkou pro zachování provozu trolejbusové trakce. Aby výluky v trolejbusové dopravě postihly cestující co možná nejméně, byly tyto akce plánovány na víkendy.
Měnírna Podhájí blízko městského stadionu (10. února 2016, Petr Strejček).
Plánované akce se ale neobešly bez komplikací. Hned v pondělí 7. března došlo na křižovatce u Polikliniky k přepálení trolejového vedení, což mělo za následek v ranní špičce značné komplikace v trolejbusové dopravy. "Bylo to způsobeno nefunkčností jednoho z relé. Nefunkční komponenta se nejprve musela diagnostikovat a po identifikaci vadného dílu se musel přivézt nový díl a následně vyměnit," vysvětlil Heřman s tím, že napájení trolejbusové sítě tak v pondělí ráno muselo být operativně zajištěno z ostatních měníren ve městě.
"Vlivem ranní špičky však došlo k přetížení sítě a k přerušení trolejového vedení u zastávky Poliklinika, jenž bylo nešťastnou příčinou výpadku trolejbusové dopravy" dodal mluvčí s tím, že provoz hromadné dopravy byl pak operativně zajištěn náhradní autobusovou dopravou až zhruba do 6.00 hodiny, kdy se trolej podařilo opravit.
Při předlické výluce byly autobusy také na 'šedesátce' (20. března 2016, David Koritenský.
První výluka vyvolaná rekonstrukcí měnírny Bratislavská se uskutečnila ve dnech 5. a 6. března, další výluka se pak uskutečnila hned následující víkend ve dnech 12 a 13. března. Obě dvě výluky byla trolejbusová doprava nahrazena kompletně v celém rozsahu autobusy. Třetí březnový víkend se pak výluka dotkla pouze tří linek, díky čemu bylo možné ostatní linky nadále zajišťovat trolejbusovou dopravou.
Čtěte také...
- Plánovaná výluka ve dnech 5. - 6. března 2016 (vydáno 7. března 2016).
- Plánovaná výluka ve dnech 12. - 13. března 2016 (vydáno 18. března 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Autobus náhradní dopravy na lince číslo 62 u Divadla (20. řezna 2016, David Koritenský).
Pro úplnost dodejme, že třetí březnový víkend byla modernizovaná měnírna v Předlicích, kvůli čemu byla náhradní autobusová zavedena na linkách číslo 57 a 62. Protože ale jsou grafikony některých linek vzájemně provázány, byly autobusy nasazeny i na linku číslo 60, protože na střekovské konečné Karla IV. se vozy prohazují.
Během této výluky byly na uvedené linky nasazeny kloubové Karosy a nízkopodlažní Citybusy a Irisbusy a dále krátké Citybusy.
Měnírna Předlice byla úplně poslední před modernizací (10. února 2016, Petr Strejček).