Trolejbus 601 čeká návrat do vozovny
ÚSTÍ NAD LABEM - Větší rozsah oprav, horší technický stav, než se předpokládalo či problém s nápravami zdržuje samotnou opravu prototypu trolejbusu 22Tr ev.č. 601. Nicméně na voze se i nadále pracuje.
Podobné je to také s opravou původně hradeckého trolejbusu 21Tr ev.č. 408, který by mohl už koncem letošního jara vyjet...
Prototyp trolejbusu 22Tr na Mírové (2. července 2010, František Živnůstka).
Prototyp trolejbusu 22Tr ev.č. 601 se momentálně stále nachází u společnosti Acier, kde již byla kompletně opravena karoserie a rám vozu a nyní probíhají klempířské práce. "Byl tady problém s hlavním rámem a nápravami, který nás velmi zdržel. Dá se očekávat, že průběh rekonstrukce vůči již zavedeným rekonstrukcím 15Tr nebude tak hladký," řekl tiskový mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboš Heřman.
Dopravní podnik předpokládá, že počátkem roku 2016 bude vozidlo přepraveno do všebořické vozovny, kde dojde k montáži kloubového spojení, již repasovaných všech náprav a ke kompletnímu nastrojení vzduchovému systému, což následně umožní provést odtah vozu do lakovny.
Standardně byl vůz vypravován na linku číslo 60 (24. června 2010, František Živnůstka).
"Následně bude probíhat dostrojení opět u společnosti Acier, tedy montáž podlahy, vík schrán, křídel dveří, olištování a další. Teprve potom se bude v dopravním podniku montovat elektroinstalace," vysvětlil Heřman s tím, že jde ještě o běh na dlouhou trať.
Provádění rekonstrukcí je důležité a pro zajištění provozu trolejbusů do dalších let nezbytné. Podle Heřmana však není činností číslo jedna, prioritou je zajištění dostatku vozidel pro okamžitý provoz. "Jde tedy o odstraňování závad, opravy po haváriích nebo řešení plánované údržby po ujetí daných kilometrů pro naplnění legislativy a plnění záručních podmínek. Teprve až poté je na řadě rekonstrukce vozidel," dodal mluvčí.
Trolejbus linky číslo 60 na zastávce Divadlo (nedatováno, František Živnůstka).
Dlouhodobě se také pracuje na trolejbuse Škoda 21Tr ev.č. 408, které se nachází na hale údržby ve vozovně. "Bohužel po odstrojení a zjištění reálného stavu karoserie musel hlavní rám projít větší opravou, než bylo plánováno. Nemalý problém se také vyskytl s nápravami, jelikož dodání náhradních dílů trvá i několik měsíců, dost to opozdilo další postup," vyčíslil mluvčí Luboš Heřman.
V současné době se na opravách stále pracuje, ale některé faktory dopravní podnik nemůže z výše zmíněných důvodů ovlivnit, a proto nechce sdělovat konečný termín, kdy trolejbusy opět vyjede. Doufá ovšem, že snad koncem jara.
Na manipulační trati zachycen vůz při zátahu (18. května 2010, František Živnůstka).