Kvůli výluce si v Ústí půjčili autobusy z Liberce
ÚSTÍ NAD LABEM - Čtrnáctidenní výluka trolejbusů, kterou si vyžádá výstavba a napojení nového obratiště v centru města, začne v pondělí se zahájením denního provozu. Místo trolejbusů budou jezdit jen autobusy.
Kvůli zajištění dostatečného počtu zálohových autobusů si dopravní podnik dokonce raději vypůjčil tři Citybusy z Liberce...
Koncem června byly vztyčeny sloupy trakčního vedení (25. června 2015, David Koritenský).
Výluka začne v pondělí 13. července se zahájením denního provozu a skončí v úterý 28. července s ukončením denního provozu. Důvodem je dokončení výstavby a především napojení trolejbusové tratě, která bude tvořit nové obratiště v centru v oblasti ulic Masarykova, Revoluční, Panská, Špitálské náměstí.
"Nové obratiště v centru města svou polohou umožní vytvořit samostatně fungující systém, například v případě výpadku elektrické energie v ostatních oblastech města, při provozních událostech s vlivem na provoz trolejbusové dopravy, při živelných pohromách a podobně," vysvětlil Milan Šlejtr, náměstek výkonného ředitele pro dopravu. Dodal, že mezi další přínosy patří také případná realizace změn v trasování trolejbusů.
Zapůjčený autobus z Liberce (8. července 2015, Pavel Koritenský).
Pro cestující se prakticky nic nemění. Místo trolejbusů budou vypraveny pouze autobusy, které budou jezdit podle platných prázdninových jízdních řádů. Spoje budou označeny textem 'náhradní doprava', což dopravnímu podniku ukládá Zákon o silniční dopravě. I přesto, že budou jezdit autobusy, tak na trolejbusových linkách bude od 4.00 do 20.00 hodin možný standardní nástup všemi dveřmi.
Půjčili si autobusy z Liberce
Protože dopravní podnik v minulých měsících obdržel třicet nových autobusů, tak bude znít jako zbytečnost, že si ústecký dopravní podnik zapůjčil od libereckých kolegů tři Citybusy. Opak je ale pravdou. Nákup nových autobusů byl totiž podmíněn vyřazením stejného počtu starších autobusů, jinak by dopravnímu podniku hrozilo, že o obrovskou dotaci přijde. Proto už řada starších autobusů Karosa nebo Citybus v předlické vozovně není.
Nízkopodlažní Citybusy ev.č. 353, 374 a 379 Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou tak budou sloužit pro potřeby udržení dostatečné provozní zálohy pro případ výpadku nebo poruchy většího počtu autobusů.
Liberecké busy budou sloužit většinou jako záloha (8. července 2015, Pavel Koritenský).
Cestující i přes to mohou očekávat krátkodobá omezení. "Bude docházet k nízkému počtu nasazení kapacitních vozidel na trolejbusové linky, ve výjimečných případech může dojít i k nedodržení garance nízkopodlažnosti na spoji uvedeném v jízdním řádu," dodal CHlada s tím, že dalším negativním bodem bude možné zpoždění na všech linkách městské dopravy projíždějícími inkriminovaným úsekem stavby.
Obratiště Panská bude napojeno tak, že umožní jízdu trolejbusů pakticky do všech směrů, kromě jízdy od západního nádraží. Projektová dokumentace počítá s tím, že se stopa odpojí z Revoluční ulice a bude pokračovat Klíšskou ulicí až k Městským lázním. Zde trolejbusy zahnou doprava a u Hraničáře se budou moci napojit jak ve směru k Pražačce, tak i zpět k Divadlu.
Čtěte také...
- Přibude obratiště a opraví se trať na Vyhlídku (vydáno 3. února 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Náhradní dopravu už nebude zajišťovat tolik Citybusů (28. března 2015, Vašek Brož).