Výluka 2. - 4. května 2014
ÚSTÍ NAD LABEM - Pokračující modernizace a oprava trolejového vedení na nejrušnější ústecké křižovatce Předmostí zastavila trolejbusovou dopravu v Ústí nad Labem o prvním květnovém víkendu.
Pracovníci oddělení Pevná trakční zařízení ústeckého dopravního podniku a firmy Elektroline vyměnili zbývající tří křížení.
Zahájení prací během noční výluky (2. - 3. května 2014).
Dopravní podnik města Ústí nad Labem tak ve třetí fázi dokončil modernizaci nejfrekventovanější ústecké křižovatky, kterou projíždí všechny denní i noční trolejbusové spoje.
Čtěte také...
- Výluka 22. - 23. června 2013 - Předmostí (vydáno 23. března 2014)
- Výluka 5. - 8. července 2012 - Hrnčířská ulice (vydáno 24. července 2012)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Pracovníci dopravního podniku během prací v sobotu dopoledne (3. května 2014).
Práce na trolejovém vedení byly zahájeny už v pátek v podvečer (19.30 hodin) přípravou převěsů a potřebných komponent.
Trolejbusy byly postupně stahovány z provozu a od 22.00 hodiny, kdy byla na všech trolejbusových linkách zavedena náhradní autobusová doprava, se práce rozeběhly naplno demontáží původních trolejí.
Nataženo bylo 800 metrů nového trolejového drátu (3. května 2014).
Drobnou komplikaci byla porucha rozjezdové výhyby ve Všebořicích v době hromadného zátahu trolejbusů. K její opravě neprodleně vyjela osádka údržbového vozidla, díky čemu se podařilo závadu rychle odstranit, a pracovníci se tak mohli vrátit zpět na Předmostí.
Na všech linkách byla zavedena náhradní autobusová doprava (3. května 2014).
Samotná modernizace spočívala ve výměně cca 800 metrů trolejového drátu, třech kusů křížení dodaných od firmy Elektroline a zmírnění obloukových svorek od Střekova na Mírové náměstí a ve směru od Mírového náměstí do Důlců.
V druhém případě došlo také navíc firmou NTD k úpravě semaforu, který dosud bránil mírnějšímu oblouku trolejového vedení.
Na linku číslo 54 byly dokonce nasazeny dva plynové Mercedesy (3. května 2014).
Pracovníci dopravního podniku v průběhu soboty na křižovatce postupně instalovali nové trolejové vedení, v průběhu neděle pak pokračovali na finální montáži samotných křížení a dokončovacích prací.
V neděli už byla instalována samotná křížení (4. května 2014).
Po provedení a dokončení všech plánovaných prací byla v neděli po 23.00 hodině hned třemi trolejbusy provedena pantografická zkouška, během které nebyly shledány žádné problémy.
Díky tomu bylo možné v pondělí od ranního výjezdu bezproblémově zahájit plný trolejbusový provoz v Ústí nad Labem.
V neděli v podvečer probíhaly dokončovací práce (4. května 2014).
Pravděpoobně nejzajímavější z provozního pohledu bylo nasazení plynových autobusů Mercedes ev.č. 803 a 804 na trolejbusovou linku číslo 54, na kterou byly kloubové vozy nasazovány přednostně. Klouby jezdily také na lince číslo 56 a 57.
Výluka trvala od pátečního večera do pondělního rána (4. května 2014).
I přes drobnou komplikaci se všebořickou výhybkou a opětovnou nepřízeň počasí patří pracovníkům Pevných trakčních zařízení velký dík a pochvala za svědomitou a kvalitně odvedenou práci.
Trolejbusový provoz v Ústí nad Labem je díky zmodernizovanému Předmostí zase o chlup plynulejší...
Pohled na všechna nová křížení instalována během výluky (5. května 2014).