Výluka 17. července 2009
Silný nárazový vítr a přívalový déšť. To je kombinace, která nikdy nepřinesla nic dobrého. Nejinak tomu bylo v polovině července 2009. Pod vodou se ocitla řada komunikací, vítr zase strhl střechu haly v Tovární ulici na trolejové vedení.
Dispečink zažil krušné chvíle již od odpoledních hodin. Začalo totiž silně pršet...
Pracovníci vrchního vedení při opravě trolejového vedení. Foceno 17. července 2009.
Největší dopad na chod městské hromadné dopravy měl vítr, který strhl část střechy tovární haly na trolejové vedení trolejbusové tratě Divadlo - Staré Předlice a Divadlo - Globus. Střecha se zřítila naštěstí v době, když po silnici nejel žádný automobil.
Ještě kusy střechy visí z haly v Tovární ulici. Foceno 17. července 2009.
Trasa linky 57 se tak zkrátila pouze do trasy Mojžíř - Divadlo. V úseku z Mírového náměstí do Starých Předlic byla zavedena náhradní autobusová doprava. Ta ovšem z důvodu neprůjezdnosti Tovární ulice musela úsek objíždět po Průmyslové ulici a okolo Kauflandu. Odklon se tak dotkl také autobusových linek 4, 6 a 12.
Autobus linky 57 na objízdné trase pod Kauflandem. Foceno 17. července 2009.
Zcela ukončen byl okamžitě provoz trolejbusové linky číslo 62. Po průtrži totiž zůstaly oba dva trolejbusy zablokovány před místem mimořádnosti. Jeden z trolejbusů stál u Západního nádraží, druhý v zastávce Sklárna. Provoz tudy byl pro městskou dopravu obnoven ve 20.30 hodin.
Oprava trolejového vedení se protáhla do večera. Foceno 17. července 2009.
Voda zaplavila také níže položené viadukty. První komplikací tak byl viadukt u kamenolomu v Krásném Březně, kvůli kterému bylo nutné zastavit provoz do Krásného Března a Neštěmic. V tu chvíli se například na 20 minut zastavil provoz již druhé trolejbusové linky, a sice 57. Hasičům se ale vodu podařilo brzy odčerpat.
Odstavený trolejbus linky 62 v Tovární ulici. Foceno 17. července 2009.
Tradičním místem, které se při větších přívalových deštích stává neprůjezdné, je podjezd pod železniční tratí 090 z Předmostí na Střekov. Po mírném opadnutí vody navíc hasiči a udivení Ústečané zjistili, že ve vodě je zaplavené auto. Jeho řidič ovšem stačil vyběhnout.
Na několik desítek minut se zastavila celá linka číslo 57. Foceno 17. července 2009.
Voda sem dotekla hned z několika míst, největším "zásobitelem" ovšem bylo Bertino údolí, které až na Předmostí vyplavilo štěrk a kamení. Částečně se tak staly kvůli tomu neprůjezdné i Důlce.
Zaplavený podjezd z Předmostí na most Edvarda Beneše. Foceno 17. července 2009.
Trolejbusová doprava na lince číslo 60 tak byla v úseku Mírové náměstí - Karla IV. zcela zastavena a nahrazena autobusovou dopravou po objízdné trase. Po ní se vydaly i autobusové linky jezdící na Střekov.
Trolejbus ev.č. 605 stojí na zhlaví mostu Dr. Edvarda Beneše. Foceno 17. července 2009.
Situaci komplikovaly také popadané větve na mnoha silnicích na Ústecku. I přes to se díky velkému úsilí pracovníků dopravního podniku, dispečerů a v neposlední řadě i řidičů podařilo provoz obnovit ještě večer.
U zastávky Sklárna uvízlo druhé pořadí linky 62. Foceno 17. července 2009.
S problémy se potýkala i železniční doprava. Vlaky nabíraly několika minutová zpoždění, a to zejména kvůli popadaným větvím na trolejích a jednak také kvůli jiné závadě na trati nebo poruchy lokomotivy.
Jedna z trolejových věží opouští Tovární ulici. Foceno 17. července 2009.