Povodně 2006 den po dni: 4. dubna
ÚSTÍ NAD LABEM - Kulminace a vyhrazené jízdní pruhy. To byla témata, o kterých se nejčastěji v úterý 4. dubna 2006 hovořilo. Především dlouho očekávané klesání Labe potěšilo tisíce obyvatel krajského města.
/POVODNĚ 2006/ V několikadílném seriálu Informačního portálu Vlčoun.cz můžete zavzpomínat na nepříjemné události Ústí...
Hasiči ve dne v noci odčerpávají vodu z podjezdu pod tratí (4. dubna 2006, Filip Vlček).
V nočních hodinách po kulminaci řeky Labe, které se zastavilo ve výšce 885 centimetrů, začalo Labe postupně klesat. Ranní zprávy tak zaplnily informace o tom, že Ústečany již vyšší hladina neohrozí. Ve večerních hodinách byl pokles mírný, ale patrný - hladina Labe klesla na 876 centimetrů.
Zaplavený autobazar za nádražím (4. dubna 2006, Filip Vlček).
Trolejbusové linky číslo 51, 55, 56 a 57 jsou ve směru od Divadla i nadále odkloněny z Mírového náměstí přes Důlce a Malátovu na Stříbrníky, odkud se pokračují otočit přes Dobětice točnu zpět na Stříbrníky a dále do centra. V oblasti Krásného Března jsou v provozu linky číslo 51, 56 a 57, které ve směru od Pivovaru pokračují přes Prior, Výstupní a Autoškolu do Jungmannovy zpět k Pivovaru. Ostatní trolejbusy jezdí beze změny.
Oba trolejbusové provozy pak spojovala náhradní autobusová doprava v trase Stříbrníky - Kmochova - Výstupní - Autoškola a zpět. Navíc došlo ke zkrácení intervalu na lince číslo 5 ze stávajících 15 minut na 10 minut.
Ulice U Nádraží je pod vodou, provoz je nemožný (4. dubna 2006, Filip Vlček).
Nadále trvá uzavírka Žižkovy ulice pod železničními mosty a také je v důsledku zaplavení uzavřen kruhový objezd pod Větruší. Obojí se dotýká tří autobusových linek, které musel dopravní podnik odklonit.
Linky číslo 19 a 26 (tehdy vedena v trase Divadlo - Pod Svahem) jsou odkloněny po Tovární ulici okolo západního nádraží a Globusu a na svojí trasu se napojují v zastávce Drogerie. Linka číslo 13 kvůli zaplavenému kruhovému objezdu pod Větruší je ve směru ze Střekova zkrácena a ukončena u Divadla. Dále museli cestující využít náhradní vlakovou dopravu z hlavního nádraží ke Zdymadlům, kde na vlečkovém přejezdu byl zajištěn přestup na autobus pendlující do Vaňova a zpět.
Odvoz zboží z nové tržnice v centru zboží (4. dubna 2006, Filip Vlček).
Linky číslo 13 se dotýká také zaplavení Děčínské ulice. Autobus je tak veden z centra k zastávce ZPA, odkud dále pokračoval bez zastavení přes Kamenný Vrch, Kojetice a Březí do Olešnice a dále do Svádova, dopravní obslužnost Svádova tak byla zajištěna z druhé strany. Z důvodu uzavírky silnice u Loděnice vozy jezdily jen ke svádovskému nádraží a dále do Olšinek byly bez náhrady zrušeny.
Na autobusové lince číslo 19 pak trvá odklon přes Krásné Březno. Linka z důvodu zaplavení oblasti nechvalně známé Matiční ulice neobsluhuje zastávky Pekařská a Stavební stroje a je vedena Drážďanskou ulicí.
Karosa ev.č. 157 nasazená na linku číslo 13 čeká u divadla (4. dubna 2006, Filip Vlček).
Složitou dopravní situaci narušily vyhrazené jízdní pruhy pro městskou hromadnou dopravu v oblastech Výstupní ulice okolo zoologické zahrady a u Krajského soudu. Autobusy tudy sice projíždí v krátkých intervalech plynule, ale na úkor automobilové dopravy, která tak v konečném důsledku ještě více zahlcuje město.
Jedinou větší změnou je přidání sedmi párů spojů na zvláštní motorový osobní vlak mezi hlavním nádražím a vlečkou ke zdymadlům, díky čemu se výrazně zlepšilo dočasné spojení centra města s Vaňovem.
Most Doktora Edvarda Beneše v zajetí vody (4. dubna 2006, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz se bude prostřednictvím článků vracet o 10 let zpátky a den po dni čtenáře přenese do Ústí nad Labem, které zaplavovala kalná labská voda. Seriál poběží mimořádně i přes víkendy tak, aby byla zajištěna a zachycena bezprostřední autentičnost celé situace.
Čtěte také...
- Povodně 2006 den po dni - souhrnný článek (vydáno 29. března 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Autobus linky číslo 11 a 17 v přesunuté zastávce Hlavní nádraží (4. dubna 2006, Filip Vlček).