Vzpomínáte? Povodně v Praze: listopad 2002
PRAHA - Listopad byl pro situaci v městské hromadné dopravě opět měsícem stablizace provozu. Do svých tras se vrátily další tramvajové linky a metro C. Právě Céčko bylo první, kde byl obnoven provoz v celé trase.
Naopak na jeden den, z důvodu odvozu suti, se zastavil i zbytek trasy metra A. Nejen takový byl listopad 2002...
Náhradní doprava X-8 zajišťující dopravu do Karlína na Palmovce. Foceno v říjnu 2002.
Hned 1. listopadu došlo k obnovení tramvajovévo provozu v Trojské ulice. Vrátily se sem tak linky číslo 14, 17 a v nočním provozu také linka číslo 53. Doprava se tady zastavila přesně před osmdesáti dny a zaplavena byla mimo jiné i měnírna Trojská.
Autobusy linky X-C si odkrucují poslední kilometry. Foceno v listopadu 2002.
Předposlední tramvajová trať uzavřená v důsledku povodní, trať od Právnické fakulty přes Staroměstskou po nábřeží až k Národnímu divadlu se otevřela 9. listopadu. Do svých tras se vrátily linky číslo 17, 18 a noční 53. Současně s tím pak došlo k přesměrování linky X-A, která přestala jezdit přes Újezd a začala tak obsluhovat další stanici metra (Staroměstská), kterou v srpnu zaplavila Vltava.
Zároveň skončila druhá a poslední etapa rekonstrukce v Černokostelecké ulici. Náhradní linky X-7 a X-11 skončily.
Tramvajová linka X-A na Kubánském náměstí. Foceno v listopadu 2002.
Od ranního výjezdu v sobotu 16. listopadu vlaky zkušebně pokračovaly z Florence dál až k Nádraží Holešovice. Zkušební jízdy nakonec dopadly dobře, a tak bylo možné od 18. listopadu 2002 obnovit provoz metra v celé trase C.
Autobus společnosti Hotliner na lince X-7 ve Vinohradské ulici. Foceno v říjnu 2002.
Díky tomu bylo možné ukončit provoz náhradní dopravy X-C a prodloužené linky zkrátit jen na terminál Nádraží Holešovice. Kvůli uzavření stanice metra Vltavská však došlo k prodloužení linek číslo 133, 135 a X-8 z Florence přes Vltavskou na Strossmayerovo náměstí.
Zanikly tím také vyhrazené jízdní pruhy v Argentinské ulici a zastávka v Argentinské se vrátila zpět jen k nočnímu provozu.
Příměstské linky bývaly odkloněny do Sídliště Řepy. Foceno v listopadu 2002.
Celkem třináct kloubových autobusů vyjelo v neděli 24. listopadu jako náhradní doprava za metro A v úseku Náměstí Míru - Skalka. Přestup cestujících z autobusů X-A na tramvaje X-A probíhal na Náměstí Míru.
Důvodem tohoto opatření byl nutný odvoz sutin a poškozených a zaplavených částí ze stanic metra na trase A ven z tunelů.
Původní podoba Hlubočep s linkou nahrazující metro X-B. Foceno v listopadu 2002.
Koncem listopadu skončila výpomoc řidičů mimopražských dopravních podniků. Ti jezdili vesměs pouze na autobusových linkách nedotčených povodňovými změnami tras, aby pražští řidiči mohli být nasazováni přednostně na linku X-C.
Schema platné od 18. listopadu 2002, linka X-C už není v provozu (reprofoto).
Informační portál Vlčoun.cz tímto děkuje Dopravnímu podniku hlavního města Prahy za poskytnutí fotografií ze svého podnikového archivu, dále pak panu Tomáši Rejdalovi a v neposlední řadě také panu Zdeňku Liškovi. Fotografie poskytl také Petr Čáp. Stejně tak děkuje in memoriam také panu Miroslavu Baštovi.