Vzpomínáte? Povodně v Praze: srpen 2002
PRAHA - Sled popovodňových událostí od 21. srpna už nebyl tak obsáhlý, a proto se na Informačním portálu Vlčoun.cz budeme setkávat ještě s několika díly nikoli podle dnů, ale již pouze podle měsíců.
V srpnu 2002 došlo k posílení provozu metra C nebo k obnovení tramvajového provozu na nábřeží. Navíc se v MHD opět platilo.
Navigační systém na náhradní dopravu X-B u Anděla. Foceno v srpnu 2002.
Od středy 21. srpna 2002 byl obnoven provoz lanové dráhy na Petřín. Ta se zastavila po intenzívních deštích 13. srpna, kdy na ni v odpoledních hodinách spadl podmáčený strom. Po jeho odstranění z bezpečnostních důvodů DP rozhodl o přerušení provozu.
Desítky lidí čekající na příjezd linky X-C. Foceno v srpnu 2002.
Ve čtvrtek 22. srpna 2002 došlo ke změně organizace dopravy během výluky v Černokostelecké ulici. Náhradní dopravu na linkách X-7 a X-11 nově zajišťuje najatá společnost Hotliner, aby autobusy Dopravního podniku hlavního města Prahy mohly být využity na náhradní linku X-C nahrazující vyloučený provoz metra trasy C.
Odčerpávání vody z metra v srpnu bylo na plných obrátkách. Foceno v srpnu 2002.
Zásadní změnou bylo také v pondělí 26. srpna odklizení protipovodňových stěn na nábřeží, což umožnilo obnovení tramvajového provozu mezi mezi Mánesem a Jiráskovým náměstím společně s Myslíkovou ulicí.
Díky tomu bylo možné předčasně zahájit provoz linky číslo 21 v pozměněné trase. Změnily se i trasy dalších tramvají. Došlo také k obnovení speciálních autobusových linek pro handicapované, a to v upravených trasách.
Informační tabule s informacemi o organizaci dopravy. Foceno v srpnu 2002.
Dopravní podnik hlavního města Prahy od stejného data obnovil provoz metra v úseku Nové Butovice - Smíchovské nádraží. Díky tomu byla zrušena náhradní autobusová linka X-B.
Další novinkou bylo také to, že se v městské hromadné dopravě znovu platilo. Aby dopravce vyšel cestujícícm vstříc, provizorně prodloužil doby platnosti nepřestupních jízdenek z 15 na 30 minut a přestupních z 60 na 90 minut při zachování ceny.
Informace o pendlujícím vlaku metra na "Céčku". Foceno v srpnu 2002.
Za zmínku také stojí posílení provozu metra na trase C od 27. srpna. Kromě pendlu vozícího cestující mezi stanicemi Pražského povstání a Muzeum se do celé trasy Háje - Muzeum prodloužil také každý čtvrtý vlak. Provoz linky X-C přesto nebyl omezen.
Infostojany bývaly dlouho symbolem uzavřených stanic metra. Foceno v srpnu 2002.
O den později byla po nutných čistících pracech zprovozněna Strakonická ulice, po které se voda valila několik metrů nad úrovní. Autobusy ji využívají při cestě mezi Smíchovem a Zbraslaví. V provozu se objevují linky 129, 241, 243, 244, 255 a noční 507. Díky tomu bylo možné zrušit zvláštní linku číslo 727, jež během povodní zajišťovala náhradní spojení Zbraslavi s Kačerovem.
Poslední srpnovou událostí byla změna na linkách končících v obratišti Českomoravská. Autobusy některých linek byly z Vysočanské odkloněny na konečnou zastávku Harfa, kde byl zajištěn přestup na vlaky ČD suplující metro...
Navigační systém se zdokonalil například na Pražského povstání. Foceno v srpnu 2002.
Informační portál Vlčoun.cz tímto děkuje Dopravnímu podniku hlavního města Prahy za poskytnutí fotografií ze svého podnikového archivu a dále panu Tomáši Rejdalovi. Stejně tak děkuje in memoriam také panu Miroslavu Baštovi.