Vzpomínáte? Povodně v Praze: 19. srpna 2002
PRAHA - Praha se probouzí do slunečného rána. MHD se začíná pomalu vzpamatovávat z povodní, které vyřadily z provozu páteřní dopravní systém. Voda klesla natolik, že DP mohl zavést náhradní dopravu za metro.
Zavedení linky X-C je výrazným počinem, neboť jde o první trasu pražského metra, která se dočkala kapacitní náhrady.
Náhradní autobusy linky X-C na nájezdu na Hlávkův most. Foceno v srpnu 2002.
Zatím, co se noční linky 505 a 509 vrátily na svoje trasy a do odvolání jsou z vozoven na linku číslo 14 vypravovány tramvajové soupravy, Dopravní podnik hlavního města Prahy se soustředí na náhradu metra trasy C.
Vyhrazený jízdní pruh na Nuselské mostě. Foceno v srpnu 2002.
Vltava klesla natolik, že bylo možné zprovoznit holešovické zhlaví Mostu Barikádníků. Díky tomu se na most vydávají autobusy prodloužených linek a zvláštní linka X-C nahrazující metro v souhrnném špičkovém intervalu 30 až 45 vteřin!
Konečná autobusů linky X-C na Pražského povstání. Foceno v srpnu 2002.
Ze zastávky Jankovcova jsou odkloněny a prodlouženy linky číslo 102, 144, 152, 187 a 200 přes Vltavskou, Hlavní nádraží, Muzeum, I.P.Pavlova a Vyšehrad do zastávky Pražského povstání, kde mohou cestující přestoupit na trasu metra C.
Ve stejné trase vyjíždí náhradní autobsová doprava X-C, která se otáčí v oblasti Pelc-Tyrolky pod Mostem Barikádníků. Na linku je vypraveno osm desítek autobusů a její provoz je řízen dispečersky.
Jednou z prodloužených linek byla i 187 v zastávce Jankovcova. Foceno v srpnu 2002.
Zastávku na Florenci vozy vzhledem k ještě stále uzavřenému Karlínu projíždí. Krátký, prakticky "několikasekundový" interval se podařilo zajistit pouze díky rozsáhlým preferenčním opatřením.
V Argentinské, ve které od odpoledne začaly pro zlepšení obsluhy Holešovic autobusy také zastavovat, a v úseku Těšnov - Pražského povstání autobusy využívaly vyhrazený jízdní pruh. Ve zbylých úsecích autobusy jezdí po tramvajovém tělese. Pro přejíždění z tratě do vyhrazeného pruhu a naopak byla zřízena provizorní světelná signalizace.
Vojáci na Smetanově nábřeží odstraňují pytle s pískem. Foceno v srpnu 2002.
V průběhu dne se vrací do "starých kolejí" také dopravní obsluha Suchdola a Výhledů, kde se díky obnovení provozu v Podbabské ulici u garáží Dejvice do svých tras vrátily linky 107, 147, 359 a noční 502. To umožnilo zrušit zvláštní linku 730.
Po odstranění pytlů budou demontovány protipovodňové stěny. Foceno v srpnu 2002.
Dopravní podnik stále počítal s další případnou evakuací, a tak po dohodě s Magistrátem hlavního města Prahy měl připraveno deset autobusů pro takové potřeby. Z garáží vyjížděly jen nárazově.
Okna v administrativní budově Dopravního podniku hlavního města Prahy na Sokolovské svítí dlouho do noci. Oddělení jízdních řádů totiž připravuje grafikony tramvajových linek X-A a X-B, které v úterý 20. srpna mají vyjet. Bude ukončena výluka Libeňského mostu.
Odčerpávání vody z Vltavské je v plném proudu. Foceno v srpnu 2002.
Informační portál Vlčoun.cz tímto děkuje Dopravnímu podniku hlavního města Prahy za poskytnutí fotografií ze svého podnikového archivu a dále panu Tomáši Rejdalovi. Stejně tak děkuje in memoriam také panu Miroslavu Baštovi.