Vzpomínáte? Povodně v Praze: 18. srpna 2002
PRAHA - Zenklova ulice, důležitá tramvajová spojnice mezi Palmovkou a Kobylisy, se po několikadenní výluce způsobeném povodněmi znovu dočkala pravidelného provozu. Mohl tak začít návrat vozů do kmenových vozoven.
Kalendář ukazuje neděli 18. srpna 2002 a Dopravní podnik hlavního města Prahy se připravuje na pondělní špičku...
Stanice metra Florenc B při průběžném opadávání vody. Foceno v srpnu 2002.
Od ranního výjezdu je obnoven tramvajový provoz v úseku Palmovka - Střelničná. Oblast Ďáblic a Kobylis je tak znovu kapacitně propojena se zbytkem Prahy. Tramvaje tady totiž dosud nahrazovalo 9 autobusů společnosti Hotliner.
Zprovozněním tramvajové tratě mohlo dojít navíc také k návratu odřízlých tramvajových souprav do kmenových vozoven.
Vestibul stanice metra Florenc po opadnutí vody. Foceno 18. srpna 2002.
Pro posílení dopravního spojení za zastavený úsek trasy metra A pak došlo k reorganizaci linkového vedení v oblasti Dejvic a Malé Strany. Například tramvaj linky číslo 20 tak začala z Divoké Šárky zajíždět na Malostranskou. Tím nahradila metro mezi Klárovem a Dejvickou.
Od kalné povodňové vody zašpiněné eskalátory na Florenci. Foceno 18. srpna 2002.
Městské dopravě, potažmo zaplavenému metru, i nadále vypomáhají vlaky Českých drah, které provozují zvláštní spoje v několika trasách. Aniž by kdokoli tušil, byl tím položen základ budoucímu zapojení železnice do systému PID.
Mimořádné železniční spoje jezdí mezi Smíchovem a hlavním nádražím (každých 20 minut), z Libně přes Vysočany do Horních Počernic (30 minut) Z Masarykova nádraží do Běchovic (40 minut) a ze Zličína na Smíchov severní nástupiště (60 minut).
Vlak kyvadlové dopravy na železničním mostě na Výtoni. Martin Harák, srpen 2002.
"Drobnou" změnou je pak už jen návrat autobusových linek 244, 245 a 246 v Radotíně do svých tras.
Celý den se dispečink a řada oddělení dopravního podniku připravovali na první popovodňový pracovní den. Hladina Vltavy totiž klesla tolik, že se dokončuje vytyčení trasy náhradní autobusové dopravy X-C...
Zmatení cestující na hlavním vlakovém nádraží. Martin Harák, srpen 2002.
Informační portál Vlčoun.cz tímto děkuje Dopravnímu podniku hlavního města Prahy za poskytnutí fotografií ze svého podnikového archivu a dále panu Tomáši Rejdalovi. Stejně tak děkuje in memoriam také panu Miroslavu Baštovi.