Praha testuje další trolejbus Škoda SOR 30Tr
PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy pokročil v rozvoji elektromobility. Uplynulou neděli 6. května totiž vyjel na trase z Palmovky do Letňan poprvé v rámci zkušebního provozu nový elektrobus Škoda SOR 30Tr.
Vůz dostal evidenční číslo 9506 a na rozdíl od vozu 9505 je zcela bílý. Dopravní podnik má bateriový trolejbus pronajatý na rok...
Trolejbus 30Tr sjíždí Proseckou ulicí na Palmovku (6. května 2018, Michal Fořt).
V rámci testování systému dynamického nabíjení tak bude zahájen zkušební provoz nového vozidla Škoda 30Tr. Nový přírůstek vzešel ze společné produkce dvou tuzemských výrobců, Škoda a SOR. Jde o bateriový trolejbus z produkce Škoda Electric, který využívá obdobně jako první testované vozidlo karosérii SOR NB12. Vozidlo jezdí na obvyklé trase mezi Palmovkou a Letňany coby linka číslo 58 a přeprava je zdarma.
"Vzhledem k tomu, že největším znečišťovatelem ovzduší v Praze je doprava, je naší povinností zkoušet v rámci MHD nové technologie, které umožní bezemisní provoz. Samozřejmě pokud splňují i rozumné ekonomické parametry," řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
Na speciální lince 58 jezdí nový testovací trolejbus (6. května 2018, Michal Fořt).
Elektrovýzbroj nového vozidla je na základě výsledků první fáze testování již lépe přizpůsobena požadovanému charakteru provozu. "Naším záměrem je do budoucna plná elektrifikace linky číslo 140. Navazujeme na pilotní provoz elektrobusu, který úspěšně probíhá již více než půl roku, ale bateriový režim měl charakter především pomocného pohonu. Nynější nový elektrobus ve zkušebním provozu umožní plnohodnotnou jízdu na baterie," doplnil generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar.
Elektrobus Škoda SOR 30Tr je nabíjen dynamicky během jízdy. Nabíjecí systém se skládá z obousměrného trolejového vedení pro dynamické nabíjení za jízdy v ulici Prosecká o délce zhruba 1 kilometr ve směru do kopce, respektive zhruba 600 metrů ve směru z kopce, která je napájena prostřednictvím kontejnerové měnírny umístěné v dolní části Prosecké ulice. Úsek byl vybrán kvůli velmi prudkému kopci, který by jinak mohl bateriím limitovat jejich životnost. Nabíjení je umožněno také v obratišti Palmovka během přestávek pod zhruba 20 metrů dlouhou trolejí.
Statické dobíjení probíhá i nadále na Palmovce (6. května 2018, Michal Fořt).
Trolejbusy Praha zkouší od neděle 15. října loňského roku v oblasti Proseku. Fanoušci pražské hromadné dopravy se dočkali nejen prohlídky, ale po 45 letech také premiérových jízd historického trolejbusu Tatra T400 evidenční číslo 431, typického představitele téměř 36letého provozu trolejbusů na území hlavního města Prahy, který je ve sbírce Muzea MHD v pražských Střešovicích.
Čtěte také...
- Trolejbusy vyjely. Zatím jen v Prosecké ulici (vydáno 17. října 2017).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Trolejbus 30Tr v nástupní zastávce v Letňanech (6. května 2018, Michal Fořt).