Střední Čechy: Problémů méně, než se čekalo
STŘEDOČESKÝ KRAJ - Rozjezd autobusových linek v nových trasách či pod hlavičkou nových dopravců ve Středních Čechách měl hladší průběh, než se očekávalo. Pomohly i připravené záložní autobusy.
Informoval o tom ROPID na svých facebookových stránkách s tím, že ty největší problémy nastaly s novým dopravcem na Velvarsku a Kralupsku...
Změny v autobusové dopravě ve Středočeském kraji (1. prosince 2024, ROPID)
V neděli 1. prosince se ve Středočeském kraji výrazně změnila autobusová doprava. Řada linek ve 35 jasně definovaných oblastech začala jezdit v nových trasách, s novými dopravci i řidiči, a to na základě výsledků výběrových řízení realizovaných společně Středočeským krajem a hlavním městem Prahou. Nové smlouvy uzavřené na 10 let přinášejí zejména zvýšení kvality v oblasti vozového parku či přísnější standardy kvality služby. Na řadě linek jsou nově nasazena kapacitnější vozidla délky 15 či 18 metrů. Současně s touto změnou dojde k rozšíření spolupráce s okolními kraji České republiky. Autobusem v rámci Pražské integrované dopravy se cestující dostanou například na Šumavu nebo do Krkonoš. Na vybraných linkách se zkušebně rozšíří možnost nástupu všemi dveřmi.
Právě první dny byly rozhodující. "Až na pár jednotlivostí jsme nemuseli řešit žádné větší mimořádnosti. Děkujeme všem dopravcům, řidičům, řidičkám i dispečerům za příkladné nasazení. Pro mnoho z nich nebyl první den v nových podmínkách jednoduchý. Děkujeme také cestujícím za shovívavost, žádná takto velká změna se neobejde bez počátečních problémů," uváděl ROPID na svých sociálních sítích v neděli v podvečer. Současně ale varoval, že zatěžkávací zkouškou bude pondělí 2. prosince, tedy první pracovní den podle nového dopravního schematu.
Změny v autobusové dopravě ve Středočeském kraji (1. prosince 2024, ROPID)
Ten nakonec podle ROPIDu proběhl až na pár výjimek bez větších problémů. "Náš koordinační dispečink řešil během dne několik jednotlivých výpadků, většinu z nich se podařilo nahradit záložními autobusy," uvedl ROPID s tím, že k dispozici měl vyčleněny čtyři záložní vozy a v maximální pohotovosti pak byli také dispečeři. Největší potíže byly zaznamenány na Velvarsku a Kralupsku, kde nově působí zejména dopravce AKV bus. Menší mimořádnosti jsme zaznamenali také na Slánsku, Strančicku či Dolnobřežansku. Na více linkách měly autobusy zpoždění, což bylo způsobeno tím, že mnoho řidičů jelo danou linku poprvé a zvykali si na nové prostředí i tarif. Občas si některý řidič spletl trasu.
"V dalších dnech by měla být situace již výrazně lepší. Jsme v průběžném kontaktu s jednotlivými dopravci a poskytujeme jim případnou pomoc a podporu. Zároveň sbíráme zjištěné nedostatky v jízdních řádech, které jsme v případě potřeby připraveni upravit. Celkově ale ve srovnání s jinými takto obřími změnami dopravců nejen v České republice proběhl velký třesk nad očekávání klidně. Za to děkujeme hlavně všem řidičkám a řidičům, kteří se s novou situací až na výjimky popasovali statečně," pochlubil se závěrem ROPID.
Čtěte také...
- Středočeský kraj: Od prosince to pojede jinak (18. listopadu 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Změny v autobusové dopravě ve Středočeském kraji (1. prosince 2024, ROPID)
Nové desetileté smlouvy s autobusovými dopravci znamenají v mnoha oblastech Středočeského kraje změnu dopravců jednotlivých linek, ale také výrazné omlazení vozového parku. Příměstské a regionální linky PID s platností od 1. prosince 31 dopravců a také několik jejich subdodavatelů. Některé specifické linky nebyly obsaženy v soutěžených svazcích a z různých důvodů u nich bude aplikováno přímé zadání jednotlivým dopravcům. V některých oblastech tak přestali jezdit tradiční dopravci, v jiných se naopak objevili dopravci dosud působící v jiných krajích.
Požadavky na vozový park jsou však jednotné. Předepsány jsou přísné kvalitativní standardy požadující například bezbariérovost, celovozovou klimatizaci, pohodlné látkové polstrované sedačky, digitální informační displeje včetně vnitřních LCD obrazovek či jednotný červenošedý vnější design vozidel. Všichni dopravci musí tak jako doposud poskytovat on-line informace o poloze svých vozidel do jednotného dispečerského systému, vozidla musí být čistá, řidiči nesmějí odjíždět ze zastávek napřed oproti jízdnímu řádu, musí dodržovat předepsané návaznosti a musí být oblečeni do stejnokroje dopravce. Odbavovací systém musí akceptovat také platby kartou. Celkem je na příměstských a regionálních linkách PID provozováno zhruba 1200 vozidel.
Změny v autobusové dopravě ve Středočeském kraji (1. prosince 2024, ROPID)