Nový terminál nahradí autobusák v Klatovech
KLATOVY - Nový terminál by měl v následujících letech vzniknout v Klatovech. Stávající autobusové nádraží je od toho vlakového vzdálené necelých 500 metrů, což komplikuje komfortní přestupy mezi autobusy a vlaky.
Krajský úřad nyní vybírá zhotovitele, kterých se přihlásilo celkem pět. Kraj předpokládá, že stavba by měla trvat přibližně devět měsíců...
Stávající autobusové nádraží v Klatovech (12. června 2020, Vlčoun/Filip Vlček)
Stavbu nového autobusového terminálu regionálního i nadregionálního významu hodlá vybudovat v Klatovech v těsné blízkosti vlakového nádraží Plzeňský kraj. Cestujícím přinese terminál, kam denně přijede 186 spojů městské hromadné dopravy a veřejné linkové dopravy, větší komfort při přestupech na jiný ať už autobusový, nebo vlakový spoj, při cestě do zaměstnání či za turistikou do oblasti Šumavy. "Vybudována zde bude i více než stovka parkovacích stání v režimu zádržného parkoviště P+R a čtyři v režimu K+R," řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.
Klatovy jsou podle jeho slov druhým největším dopravním uzlem v Plzeňském kraji, ať už co do počtu obyvatel žijících na jejich území a v blízkém okolí, tak i podle dat mobilních operátorů. "Proto jsme se rozhodli, že tam musí být pohodlný přestup obyvatel ze všech obcí jak na vlak, tak na městskou dopravu v Klatovech," vysvětlil důvod, který přivedl vedení kraje k prosazení svého záměru na jihu regionu, náměstek hejtmana Pavel Čížek. Plzeňský kraj podle jeho slov tento projekt z velké části sám připravuje a stavbu bude platit s pomocí evropské dotace z IROP. Město se na něm bude spolupodílet finančně pouze částečně.
Zastaralé nádraží nahradí moderní terminál (12. června 2020, Vlčoun/Filip Vlček)
V rámci stavby terminálu budou vybudovány nové autobusové zastávky, odstavná stání pro autobusy, zastřešení, přístřešky pro zajištění přestupů takzvaně suchou nohou. Dále chodníky a stezky pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení a nové parkoviště pro osobní automobily pro 4 parkovací místa přímo před nádražní budovou v režimu K+R, a dalších 106 parkovacích stání, která budou fungovat v režimu zádržného parkoviště P+R. Součástí realizace stavby bude i výstavba nových inženýrských sítí a přeložky stávajících.
Správa a údržba silnic Plzeňského kraje a město Klatovy byly zadavatelem výběrového řízení na zhotovitele stavebních prací. "Lhůta pro podání nabídek byla 12. srpna a v rámci výběrového řízení podalo nabídky 5 uchazečů. Nyní bude probíhat hodnocení podaných nabídek," doplnila tisková mluvčí Plzeňského kraje Helena Frintová. Výše stavebních nákladů stanovená na základě zpracované projektové dokumentace činí 222,5 milionů korun včetně DPH. Předpokládaná doba výstavby je devět měsíců.
Podoba nového přestupního terminálu v Klatovech (vizualizace, Plzeňský kraj)