Na novou trať vyjedou tramvaje v půli prosince
PLZEŇ - Plzeňské městské dopravní podniky chystají zprovoznění nové tramvajové tratě na Borská Pole. Stavba tramvajové tratě zatím plynule pokračuje podle plánu, tramvaje na ni svezou první cestující v polovině prosince.
Po nové tramvajové trati bude vedena prodloužená tramvajová linka číslo 4, změny jsou plánovány také v autobusové dopravě...
Příjezd do obratiště Univerzita (14. října 2019, Jakub Klimeš).
Stavbaři nové tramvajové tratě vedené od bývalé konečné Bory směrem na Borská Pole pokračují v rychlém tempu. V současné době jsou na větší části položeny koleje, a tak celá stavba dostává jasnější podobu. Podél celé tramvajové tratě jsou již postaveny sloupy pro trakční trolejové vedení a na některých již dokonce visí převěsy. V nejdodělanější fázi je trať bezprostředně před budovou fakulty aplikovaných věd, rychle se finišuje i na obratišti Univerzita, kde také leží koleje a výhybky. Stavbu zrealizuje dodavatelské konsorcium slovenských společností TSS Grade a Doprastav a české společností Doprastav CZ, které zvítězilo ve dvoukolové soutěži, a to za částku 479,8 milionu korun bez DPH.
Novou tramvajovou trať dlouhou 1,3 kilometru nechává budovat město Plzeň od křižovatky ulic Klatovská, Kaplířova a U Borského parku dále Kaplířovou ulicí až po ulici U Letiště. Součástí tramvajové tratě jsou dvě obratiště, tři zastávky a nový tramvajový most nad silnicí I/27, který byl na své místo umístěn v polovině července. U tramvajového obratiště v Dobřanské ulici bude vybudován nový terminál městské dopravy nahrazující již neprovozní točnu Bory.
Budoucí tramvajová smyčka a přestupní uzel Kaplířova (14. října 2019, Jakub Klimeš).
Zprovoznění nové tramvajové trati je plánováno na 15. prosince letošního roku. Tramvaje linky číslo 4 tak pojedou z centra přes zastávky Borský park (současná konečná Bory), Bory (s dopravním terminálem) a Ladislava Sutnara na konečnou Univerzita. "Při hledání nových názvů zastávek jsme se řídili metodikou, podle níž se pro názvy konečných zastávek přednostně užívají názvy čtvrtí a městských částí. Z hlediska lepší orientace a možností uvádění názvů na transparentech tramvají a autobusů je snaha volit názvy co nejkratší," vysvětlil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
Čtěte také...
- Výstavba tramvajové tratě vyřadila točnu Bory (vydáno 26. července 2019).
- Tramvaje na Borská Pole vyjedou už v prosinci (vydáno 3. června 2019).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Rozestavěná trať přímo před fakultou aplikovaných věd (14. října 2019, Jakub Klimeš).