Parciální trolejbusy zkusí do Radčic a Malesic
PLZEŇ - Plzeňské městské dopravní podniky stále pokračují v rozvoji elektromobility. Zatímco spuštění provozu nové tramvajové trati je již na spadnutí, na nové projekty se mohou těšit i dalších částech Plzně.
Brzy mohou vyjet trolejbusy i na lince do Radčic, Křimic a Malesic. Plzeň si chce na zkoušky zapůjčit i trolejbus z ostravské Ekovy...
Ostravský trolejbus Ekova nyní testuje Praha (27. září 2019, Filip Vlček).
Plzeňské městské dopraví podniky za poslední 3 roky pořídily již 25 moderních bateriových trolejbusů, s nimiž mohou rozšířit trolejbusové linky mimo trolejové vedení. Dalších 7 bateriových trolejbusů představí v příštích měsících. "To už bude flotila, která představuje výrazný pokrok směrem k flexibilní, čisté a tiché městské veřejné dopravě. Nechceme jen obnovovat vozový park na stávajících linkách, neboť nové technologie přinášejí příležitost rozšířit elektrickou dopravu i tam, kde by se budování tratí nevyplatilo," řekl Roman Zarzycký, první náměstek primátora.
"V zimních měsících plánujeme zavést zkušební linku, která spojí západní a východní okraj Plzně, konkrétně z Ústředního hřbitova povede přes centrum až do Křimic a Malesic. Vyzkoušíme na ní oba typy bateriových trolejbusů, které již provozujeme, krátký 26Tr a kloubový 27Tr. Chceme si půjčit i trolejbus od ostravského výrobce Ekova Electric," dodal generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků říká Jiří Ptáček. Dodal, že pro dopravce to bude velmi zajímavá zkušenost, dosud totiž provozuje trolejbusy výhradně od domácí Škody Electric.
Parciální trolejbusy jezdí do Letkova i při výlukách (26. července 2019, Jakub Klimeš).
Trolejbus Ekova Electron 12T má podobné parametry s trolejbusy, které již dnes vozí cestující na baterie k Olympii nebo do Letkova. Na první pohled zaujme odlišnou karosérií i lakováním, které dominuje ostravská modř. Baterie mají obdobnou kapacitu jako ty škodovácké, umožňují dojezd zhruba 12 kilometrů. Zatímco cestující budou moci porovnat designové rozdíly, dopraváci chtějí vyzkoušet jízdní vlastnosti, spolehlivost a samozřejmě spotřebu elektrické energie a dojezd.
"Zimní období je pro zkušební provoz ideální, protože přináší nejvíce provozních komplikací. Chceme si tento model dopravy nejdříve vyzkoušet v nejtěžších podmínkách, abychom vychytali všechny detaily. Linku plánujeme provozovat několik týdnů na přelomu roku. Po většinu času zde bude jezdit jen jedno vozidlo nad rámec běžných jízdních řádů. Poté provoz vyhodnotíme a odladíme návrh pro budoucí plný provoz," dodal Miroslav Macháň, pověřený vedením dopravně provozního úseku. Dodal, že když půjde projekt bez větších obtíží, tak už za rok se mohou obyvatelé Radčic, Křimic a Malesic těšit na zlepšení dopravního spojení.
(11. ledna 2019, Jakub Klimeš).