Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Plzeňané se rozloučili s trolejbusy 21TrACI

PLZEŇ - Kdysi převratná moderna, nízkopodlažní trolejbusy Škoda 21TrACI, v Plzni v úterý 25. září definitivně dojezdily. Pokrok je nezastavitelný, a tak je nyní postupně vystřídaly další moderní trolejbusy, včetně těch parciálních.

Rozlučková jízda, doplněná ještě o dva autobusy podobného typu 21Ab, se uskutečnila za velkého zájmu dopravních fanoušků...


Zastávka Generála Lišky a startování dieselagregátu (25. září 2018, Jakub Klimeš).

Jízda začala krátce po 16.00 hodině výjezdem trolejbusu 21TrACI ev.č. 492 a plánovaně také autobusu 21Ab ev.č. 445 z vozovny na Karlově. "V rámci této události bylo možné se svézt i historickým autobusem Škoda 21Ab, který dosud nebyl k veřejným jízdám nabízen," informoval tiskový mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro. Navíc průvod rozšířil ještě autobus 21Ab ev.č. 474 z muzea MHD ve Strašicích, který spadá pod Škoda-Bus-Klub.

Během rozlučky se jezdilo i na alternativní pohon

Průvod zamířil z Cínové v 16.08 hodin nejdříve ke Zvonu, kde se konala první foto zastávka a zároveň se poprvé při průjezdu Pražskou ulicí využil alternativní pohon trolejbusu. Po pauze se trojice vozidel v 16.25 hodin rozjela směrem do Černic po trase linky číslo 13 přes Doudlevce a Slovany. V zastávce Generála Lišky se opět přešlo na alternativní pohon a trolejbus se vydal ulicí k Plzenci, tedy cestou, kudy trolejbusy ani normálně nejezdí, směrem do zastávky K Losiné, kde se konala další pauza na focení. Přes obratiště Černice pak trolejbus udělal ještě jedno kolečko ulicí K Plzenci a zpět do zastávky K Losiné.


Pózování pro fotografy v obratišti Čechurov (25. září 2018, Jakub Klimeš).

Následoval už přejezd zpět 'pod dráty' a cesta do města. Při přechodu z dieselagregátu na pohon z trolejí ale došlo na voze k drobné závadě a mimo plán se zastavilo i v obratišti Čechurov. Po vyřešení už se ale zamířilo opět ke Zvonu a odtamtud  v 16.25 hodin už do vozovny, kde si všichni zbývající cestující vystoupili a naposledy se naskytla možnost si při této akci vyfotit bok po boku trolejbus 21Tr a autobus 21Ab. Následovala poslední zátah do vozovny.

Trolejbusy 21Tr v Plzni jezdily téměř dvacet let

První trolejbus 21Tr se v Plzni objevil v roce 1999 jako prototyp, označený tehdy ev.č. 479. Později se přesunul do Hradce Králové a číslo 479 bylo znovu obsazeno už sériovým vozem dodaným v roce 2001. Posledním dodaným vozem byl vůz čísla 496, dodaný v roce 2004, který zároveň zůstává jako historický vůz. Pro úplnost dodejme, že vůz ev.č. 492, který si v úterý užil své tři hodiny slávy, byl dodán v roce 2003. V Plzni tedy sloužil 15 let, k čemuž se vztahuje i cedulka za čelním sklem, která normálně označuje pořadí linky, kterou daný vůz zajišťuje.


Poslední zátah plzeňského trolejbusu 21TrACI do vozovny (25. září 2018, Jakub Klimeš).

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://www.zaktv.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Kontakt na redakci:
- plzensky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!