Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Plzeň odkoupila historickou tramvaj z Prahy

PLZEŇ - Sbírka historických vozidel Plzeňských městských dopravních podniků se rozrostla o další exponát. Než však vyjede na koleje, čeká zaměstnance dopravních podniků i nadšence ještě hodně práce.

Tramvaj původně patřila pražskému dopravnímu podniku, který ji měl bez využití odstavenou v depozitáři historických vozidel...


Historická tramvaj v plzeňské vozovně (18. července 2018, PMDP).

Plzeňské městské dopravní podniky rozšířily svůj vozový park o motorový dvounápravový obousměrný vůz předválečné konstrukce Ringhoffer, takzvaný dvoutisícovák, z roku 1929. Plzeň ho získala od Dopravního podniku hlavního města Prahy, který pro daný vůz neměl využití a dlouhodobě stál v depozitáři Muzea městské hromadné dopravy v bývalé vozovně Střešovice, Plzni naopak daný vůz ve sbírce chybí.

V Plzni v minulosti jezdilo celkem 22 tramvají, které vyrobila vagónka Ringhoffer na Smíchově. Většina těchto vozů byla do Plzně dodána jako ojetá, jen několik tramvají bylo zcela nových. "Pořizovací cena tramvaje včetně přepravy byla přibližně 435 tisíc korun," vyčíslil tiskový mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro. Západočeská metropole má ve své sbírce ještě starší vůz z roku 1899 - Křižík.


Původní tramvaj ev.č. 4223 při nakládání v Praze (18. července 2018, PMDP).

Tramvaj byla po výrobě v roce 1929 dodána Dopravnímu podniku hlavního města Prahy, kde spolehlivě sloužila v běžném provozu až do ukončení provozu tramvají tohoto typu v roce 1974. Poté ještě několik let sloužila jako služební vůz a přes zimu se měnila ve sněhový pluh, naposledy vyjela v roce 1986.

"Interiér již není původní a naším úkolem bude uvést ho do stavu, aby prezentoval vozy tak, jak byly provozovány v Plzni," uvedl Jiří Trnka z provozu historických vozidel plzeňských městských dopravních podniků. Doplnil, že v těchto vozech byl řidič i průvodčí, který dohlížel na cestující, kontroloval jízdenky a to, zda někdo nestojí blízko u dveří, aby nevypadl. "Tyto vozy jezdily ještě s otevřenými dveřmi v běžném provozu," dodal. 


Skládání tramvaje v areálu plzeňské vozovny Slovany (18. července 2018, PMDP).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!