Plzeňany má do MHD nahnat vtipná kampaň
PLZEŇ - Se zajímavou a svéráznou informační kampaní, jak přilákat do tramvají, trolejbusů a autobusů další potencionální cestující, v těchto dnech přišly Plzeňské městské dopravní podniky.
Reagují mimo jiné na narůstající počet reklam na osobní automobily, které zastiňují existenci či provoz městské dopravy...
Výřez jednoho ze vtipných vizuálů (Vizuál PMDP).
Počet přepravených osob v městské veřejné dopravě v posledních letech v České republice klesá přesto, že přepravní výkon roste. Stejný trend, tedy pokles počtu přepravených osob, zaznamenává i Plzeň, a to při rostoucí kvalitě poskytované služby.
"Máme za to, že v posledních letech došlo k výraznému zlepšení námi poskytovaných služeb a v tuto chvíli se nabízí jen dvě možnosti, jak zvýšit počet cestujících v městské veřejné dopravě. Jednak marketingové nástroje a pak tu jsou opatření vedoucí k restrikci individuální automobilové dopravy ve městech nebo jejich centrech," řekl Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků.
11 korun denně a jezdíte bez omezení
Pravidelná obnova vozového parku, více než 80% podíl nízkopodlažních vozidel, informace v reálném čase nebo snadný nákup jízdného, to jsou hlavní atributy plzeňské městské veřejné dopravy. "Kampaň odlehčenou formou prezentuje potenciálním zákazníkům vybrané důvody, proč se vyplatí cestovat MHD v Plzni. Málokdo si například spočítá, že při nákupu ročního předplatného platí pouze 11 korun denně a může jezdit bez omezení," vysvětlila Kateřina Fránová, vedoucí oddělení marketingu dopravních podniků.
Část vizuálů se věnuje i plzeňskému pivu (Vizuál PMDP).
"Snažíme se neustále zvyšovat kvalitu námi poskytovaných služeb. Některá opatření realizujeme na základě výsledků pravidelných průzkumů mezi cestujícími, některá na základě spolupráce s organizacemi tělesně postižených nebo dalšími partnery, ale inspiraci čerpáme i od zahraničních kolegů, kteří mají za sebou skvělé výsledky," shrnul Michal Kraus. Dodal, že ve světě, kde jsou lidé obklopeni reklamou od výrobců automobilů, cítí dopravní podniky potřebu komunikovat svým potenciálním zákazníkům výhody veřejné dopravy.
Zahraniční průzkumy uvádějí, že téměř 80% všech cest je ovlivněno různými faktory, které vedou k jednoznačné volbě dopravního prostředku, ať už se jedná o cestu autem nebo MHD. U více než 20% cest se lidé rozhodují svobodně. Cílem kampaně je přesvědčit právě tuto skupinu, aby se rozhodla pro použití městské veřejné dopravy.
Čtěte také...
- Informační kampaň Máme Hromadu Důvodů si prohlédněte zde.
(zdroj: www.pmdp.cz).
Náhled na mnoho dalších vizuálů na webu dopravce (Vizuál PMDP).