Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

V Plzni zahájili provoz dvou elektrobusů

PLZEŇ - Na pravidelné autobusové linky plzeňské MHD vyjely minulý týden poprvé do ostrého provozu s cestujícími dva nejnovější elektrobusy, které byly vyvinuty a vyrobeny plzeňskou Škodou Electric.

Zároveň byla do provozu uvedena nová nabíjecí stanice na konečné linky číslo 33 v Krašovské ulici na plzeňské Košutce...


Jeden z elektrobusů v nabíjecí stanici (28. května 2015, PMDP).

Celý projekt testování elektrobusů Plzeňskými městskými dopravními podniky v reálných podmínkách je od výstavby dobíjecí stanice až po vyhodnocení provozu Západočeskou univerzitou v Plzni zastřešen prestižním evropským projektem ZeEUS, který se věnuje různým řešením elektromobility v oblasti veřejné dopravy.

"V říjnu loňského roku jsme představili první z dvojice rychlonabíjecích elektrobusů a jsme hrdi, že se nám podařilo uvést projekt do ostrého provozu. Jedná se o plnohodnotnou alternativu městského nízkopodlažního autobusu," uvedl Pavel Kuch, vedoucí projektu a dodal, že Škoda Perun HP využívá lithium-iontové bateriové články se schopností generování vysokého výkonu.

Nabití trvá 6 až 8 minut

Dobíjení zajišťuje plně automatická nabíjecí stanice Škoda, která dobíjí baterie na dalších několik desítek kilometrů čistě elektrického provozu za 6 až 8 minut. Propojení e-busu a dobíjecí stanice se provádí pomocí plně automatizovaného dobíjecího ramena s kontakty umístěnými na střeše vozidla.


Pozvaní účastníci akce (28. května 2015, PMDP).

"Projekt i samotná realizace rychlodobíjecí stanice byly pro naši společnost velkou výzvou," poznamenal Tomáš Drápela, předseda představenstva Plzeňské teplárenské, které plničku postavila, a dodal, že stanice by v budoucnu mohla sloužit i více vozům.

Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků je v tomto směru opatrnější. "Projektu samozřejmě držím palce a věřím, že v budoucnu stávající ekologické trakce tramvají a trolejbusů doplníme i o elektrobusy. Určitě chceme ale počkat na reálné výsledky z provozu a s odstupem času vyhodnotit všechny aspekty provozování těchto vozidel dříve, než bychom rozšiřovali vozový park," dodal.


Jsem na baterky, hlásá jeden z elektrobusů (28. května 2015, PMDP).

Vyhodnocením projektu se bude zabývat Západočeská univerzita v Plzni. Miroslav Holeček, rektor ZČU, hodnotí účast univerzity v tomto evropském projektu velmi pozitivně. "Jsme potěšeni, že naše univerzita se může aktivně účastnit tak významného projektu, který by mohl výrazně přispět ke zdravější veřejné dopravě ve městech."

Do projektu se zapojila Plzeň i Londýn

Projekt ZeEUS probíhá až do dubna 2017, je zaštítěn a kofinancován Evropskou komisí v rámci 7. rámcového programu pro výzkum a technologický vývoj, mobilitu a transport a iniciativ. Cílem projektu je detailní sběr provozních dat a klíčových parametrů, která povedou k nejlepšímu řešení v oblasti elektromobility pro veřejnou dopravu a stanovení další strategie vývoje.

Zapojenými městy jsou kromě Plzně také Barcelona, Londýn, Stockholm, Münster, Bonn a Cagliari, koordinátorem projektu je mezinárodní asociace pro veřejnou dopravu - UITP.


Nechybělo ani podium a informace o projektu (28. května 2015, PMDP).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!