Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Křižovatky umožňují snížit zpoždění linek MHD

PARDUBICE - Inteligentní dopravní systém v Pardubicích se opět posunul o level výše. Jeho spolupráce s vozidly městské hromadné dopravy je již viditelná nejen z pohledu dopravního podniku, ale i z pohledu cestujících.

Zatímco na jednotlivých křižovatkách nový systém urychlí průjezd trolejbusů a autobusů o pár vteřin, celkově se zpoždění městské dopravy výrazně snížilo...


Preference na křižovatkách urychlila MHD (29. listopadu 2019, Vlčoun/Filip Vlček)

Projekt inteligentního dopravního systému má za sebou další významný mezník. Součástí projektu totiž byla také instalace technologie, která na křižovatkách v případě zpoždění umožňuje preferenci trolejbusů a autobusů městské hromadné dopravy. Doba, po kterou byl tento systém testován, právě skončila, nyní je preference městské hromadné dopravy nasazena na všech vozidlech a všech semafory řízených křižovatkách po městě.

"Pro úplné spuštění bylo potřeba odpracovat spoustu úkolů. Na všech křižovatkách se musely definovat přípojné body a matice preferencí, které určují, jaký dopravní směr je nejdůležitější a jak následují další. Dodavatelé palubních počítačů do vozidel MHD museli doplnit software, který umožňuje komunikaci mezi vozidlem a dopravní ústřednou přes digitální radiovou síť. Dodavatel dopravní ústředny pak doplnil technologii, aby každý řadič křižovatky rozpoznal přijíždějící vozidlo a porovnal, zda má vozidlo zpoždění," uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Jan Hrabal.


Průjezd trolejbusů a autobusů křižovatka je rychlejší (29. listopadu 2019, Vlčoun/Filip Vlček)

Systém zajišťuje komunikaci mezi vozidlem městské dopravy a světelně řízenou křižovatkou tak, že řidič na poslední zastávce před křižovatkou dostane signalizací na palubním počítači informaci, zda při výjezdu ze zastávky bude mít na semaforu ve svém směru zelenou. Pokud ne, může v opačném případě s vozem ještě setrvat v zastávce. "Řadič křižovatky vyhodnotí, zda je možné vozidlu MHD ‚pomoci‘ prodloužením zelené, nebo zkrácením červené. Jedná se sice pouze o změny v řádech sekund, ale v celkovém součtu průjezdů vozidel MHD na všech křižovatkách v Pardubicích, se už bavíme ne o minutách, ale o hodinách zkrácení zpoždění vozidel na linkách městské dopravy," vysvětlil ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

Projekt Inteligentního řízení dopravy zahrnuje monitorování dopravy na kritických místech, nejen na křižovatkách, ale třeba i v místech s častým výskytem kolon, dopravních nehod a podobně. Veškeré informace se scházejí v dopravně řídícím a informačním centru, které bylo zprovozněno v prostorách Dopravního podniku města Pardubic. Toto centrum je schopno pružně reagovat na aktuální situaci a napomoci tak výraznému zvýšení propustnosti a zrychlení provozu ve městě.


Křižovatky městskou dopravu v Pardubicích již nebrzdí (11. července 2022, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!