Přestupní terminál v Pardubicích již funguje
PARDUBICE - Na konci června byl do provozu uveden nový přestupní terminál veřejné dopravy před hlavním nádražím v Pardubicích. Součástí této investice bylo také vybudování téměř kilometr dlouhé trolejbusové trati.
Jde o první dokončený projekt v rámci Integrované územní investice Hradecko pardubické aglomerace i v rámci celé republiky...
Multimodální prostor před zprovozněním (25. června 2017, Adam Mareš).
Vybudování trolejbusové trati o délce 970 metrů je zařazené prostřednictvím projektu 'Multimodální uzel veřejné dopravy v Pardubicích - trakční trolejové vedení trolejbusové dráhy' do Strategie ITI Hradecko-pardubické aglomerace. V jejím rámci se předpokládá podpora tohoto projektu ve výši až 13,9 milionů korun z Evropských strukturálních a investičních fondů prostřednictvím Operačního programu doprava.
Žádost o dotaci prošla v lednu úspěšným hodnocením Řídicího výboru ITI a nyní čeká na finální rozhodnutí o podpoře u příslušného ministerstva.
Nové řešení zajistí plynulý provoz MHD (25. června 2017, Adam Mareš).
"Projekt trolejbusové trati umožňuje, aby nově vybudovaný terminál mohl být obsluhován i trolejbusovými linkami, a to jak linkami, které kolem nádraží projíždějí, tak těmi, které jsou zde ukončeny. Obdobně jako související projekt 'Multimodálního uzlu veřejné dopravy v Pardubicích', na který byla schválena podpora z programu švýcarsko-české spolupráce, je tak hlavním přínosem realizovaného projektu trolejbusové trati přiblížení zastávek MHD k odbavovací hale nádraží," řekl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.
Přestup mezi MHD a železniční dopravou je díky přiblížení zastávek a odstranění nutnosti přecházet frekventovanou silnici první třídy pohodlnější a rychlejší. Projekt tak přispívá ke zvýšení atraktivity městské hromadné dopravy provozované v elektrické trakci a vytváří předpoklady pro zvýšení jejího využívání v Pardubicích, což je i jeden z hlavních cílů Strategie ITI.
Trolejbusová linka číslo 13 v přednádražním prostoru (29. června 2017, Adam Mareš).
Dopravní podnik připravuje několik dalších projektů, které jsou v různé fázi připravenosti. Do konce letošního roku by měly být zrealizovány dvě další trolejbusové trati - prodloužení trolejbusové trati ze zastávky Polabiny-Sluneční přes Trnovou do Ohrazenice v trase stávající autobusové linky číslo 6 a dále prodloužení trolejbusové trati v Pardubičkách ze stávající točny u záchranné služby na zastávku Zámeček zajišťující obsluhu zdejší průmyslové oblasti.
"V roce 2018 by měly být dokončené také další projekty pardubického dopravního podniku, které již úspěšně prošly hodnocením příslušných pracovních skupin a Řídicího výboru ITI. Jedná se o modernizaci odbavovacího systému pro cestující se zavedením možnosti platby bankovní kartou a pořízení čtyř speciálních parciálních trolejbusů, s možností plnohodnotného linkového provozu mimo trolejové vedení při napájení z akumulátoru trakční energie," dodal manažer aglomerace ITI Miroslav Janovský.
Přednádražní prostor je nyní reprezentatívní (29. června 2017, Adam Mareš).
Ještě v letošním roce by dopravní podnik rád uspěl se svým projektem na modernizaci radiové sítě pro řízení provozu městské hromadné dopravy a pracuje také na dalším rozsáhlém projektu, který by měl navázat na aktuálně největší investiční akci na území města, kterou je stavba severojižního průtahu městem po silnici I/37. Právě zde by měl v blízké budoucnosti vyrůst nová trolejbusová trať mezi vozovnou na Dukle a novým terminálem u hlavního nádraží po novém nadjezdu s vyhrazeným pruhem pro MHD.
Zatím posledním připravovaným projektem je výstavba nové měnírny ve středu města u zimního stadionu, která by měla posílit napájení trolejbusových tratí ve středu města a umožnit další rozvoj elektrické trakce.
Přechody jsou řešeny jako vyvýšená místa (29. června 2017, Adam Mareš).