Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bateriové vlaky najely téměř
sto tisíc kilometrů

 Trolejbusy pro Prahu dodá
turecká Bozankaya

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Počet cestujících ve Valmezu
překonal milion

V únoru v Olomouci vyjede další nová tramvaj

OLOMOUC - První z devíti nových tramvají EVO1/o začne začátkem února vozit své první cestujících na linkách v Olomouci. Zbývajících osm tramvají stejného typu by mělo dorazit do konce letošního roku.

Vozy jsou vybaveny klimatizací, systémem pro sčítání cestujících i antikolizním systémem, který dokáže automaticky zastavit tramvaj před překážkou...


Nová tramvaj při prezentaci médiím (29. ledna 2024, DPMO)

Do Olomouce před Vánocemi dorazila první nová tramvaj z dodávky celkem devíti vozů s evidenčním číslem 125. Po doladění všech potřebných technických náležitostí a provedení zkoušek vyrazí tento vůz první týden v únoru do ostrého provozu. Do konce roku jej potom doplní dalších osm vozů. Většinu nákladů pokryje příspěvek z fondů EU. Kupní smlouvu na devět plně nízkopodlažních tramvají s oboustranným odbavováním cestujících podepsalo vedení olomouckého dopravního podniku v prosinci 2023.

"Tyto vozy primárně potřebujeme na provoz trati na Nové Sady, kde není na konci smyčka na obracení vozů. Tramvaje s oboustranným odbavováním cestujících jsou pro nás ale výhodou i při rekonstrukcích stávajících tratí. Díky nim bylo možné například v nedávné době zachovat částečný tramvajový provoz v centru města při budování mostu na Masarykově třídě," informoval Jaroslav Michalík, předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce. "Vozy jsou vybaveny klimatizací a USB zásuvkami, nově také automatickým systémem sčítání cestujících nebo vyhřívanými sedačkami, které jsme zatím měli jen v některých vozech Vario a cestující si je chválí," doplnil místopředseda představenstva dopravního podniku Pavel Zatloukal.


Nová tramvaj při prezentační jízdě v Olomouci (29. ledna 2024, DPMO)

Tramvaje EVO1/o jsou vybaveny celkem sedmi dveřmi, čtyřmi na pravé straně a třemi na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně. "Kapacita tramvají EVO1/o je 27 sedících a 85 stojících cestujících. Vozy jsou plně nízkopodlažní, interiér chrání nástřik nanotechnologií proti zápachu a bakteriím a ochranná folie proti vandalismu. Pro zvýšení ochrany zdraví cestujících, je klimatizační a ventilační soustava salonu vozidla vybavena revitalizačním systém, který v salonu vozidla efektivně ničí škodlivé mikroorganismy-bakterie, viry a plísně," popsal nové vozy generální ředitel společnosti Pragoimex Vladimír Faltýsek.

Novinkou je moderní antikolizní systém. "Antikolizní systém jsme vyvinuli s jasným cílem minimalizovat náklady na opravy vozidel po nehodách. Tématem je ale i snižování počtů a dopadů kolizí s chodci, které mívají fatální následky. Velkou výhodou systému je jeho univerzálnost - lze jej instalovat na nové i starší tramvaje, bez ohledu na jejich výrobce, což potvrzuje i jeho úspěšné nasazení v Olomouci," popsal Jan Hušák, technický ředitel pro digitalizaci ve Škoda Group.


Tramvají EVO letos dorazí ještě dalších osm (29. ledna 2024, DPMO)

Tento typ vozu už cestující v Olomouci dobře znají, jedná se o stejné tramvaje, které nyní jezdí s evidenčními čísly 121, 122, 123 a 124. Pořizovací cena devíti vozů je 314,5 miliónů korun a náklady na servis vozů po dobu čtyř let budou 14,7 miliónů korun. Celkem 81 % uznatelných nákladů z pořizovací ceny pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. "Moderní tramvaje, které zvyšují pohodlí a bezpečnost cestujících, ještě posílí zájem o čistou a bezemisní městskou dopravu. Podobně jako v jiných evropských městech i v Olomouci pomůžou unijní prostředky zlepšit kvalitu života všech cestujících," připomněl Václav Lebeda, tiskový mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice.

Bezpečnostními antikolizními systémy jsou aktuálně vybavené tramvaje v dalších českých městech, například v Praze nebo Ostravě. Tady byly první takové tramvaje vybaveny systémem k otestování v květnu 2021, o dva roky později jím pak byly již vybaveny všechny tramvaje Stadler. Nově dodávané tramvaje Škoda pro Dopravní podnik Ostrava pak jsou tímto systémem vybavovány již v základním vybavení od výrobce.

Čtěte také...
Tramvaje Stadler samy zastaví před překážkou (vydáno 18. září 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Dopravní podnik testoval i antikolizní systém (29. ledna 2024, DPMO)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!