Pro novou vozovnu se již vykupují pozemky
OLOMOUC - Stavba nové vozovny dopravního podniku, pro kterou radnice již vybrala vhodné místo západně od Olomouce, je ve stádiu rozpracování. Probíhají odkupy jednotlivých pozemků a jednání o změně územního plánu.
Předběžné je hovořit o termínu zahájení výstavby či dokonce o zprovoznění vozovny. Jisté je, že jde ještě o běh na dlouhou trať...
Přehled několika možností umístění vozovny (reprofoto, MÚ Olomouc)
Hanácká metropole potřebuje zbrusu novou vozovnu, ve které budou deponovány tramvaje i autobusy dopravního podniku. Například současný areál tramvajové vozovny v centru města je již technicky i morálně zastaralý a kapacitně nedostačující. Olomouc proto v březnu potvrdila výběr nové lokality západně od města v prostoru bývalých kasáren. Pro vedení města tak nyní nastalo jedno z nejsložitějších období, musí totiž změnit územní plán.
"Změna Územního plánu Olomouc, jejíž součástí je právě vymezení nové plochy vozovny v prostoru bývalých kasáren v Neředíně, nyní probíhá. Ovšem vzhledem ke skutečnosti, že tato změna je fakticky aktualizací celého územního plánu, očekává se její schválení v průběhu roku 2022," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Magistrátu města Olomouce Radka Štědrá. V současné době probíhají ze strany vedení města jednání s majiteli dotčených pozemků ve snaze co nejdříve celou lokalitu majetkoprávně vyřešit.
Současná vozovna je sice zcášti modernizovaná, ale nepostačuje (1. června 2019, Filip Vlček)
Tím ovšem přípravy na výstavbu nového areálu vozovny nekončí. V příštím roce by měl Útvar hlavního architekta pořídit technicko-ekonomickou studii, která zpřesní výslednou podobu celého areálu. Předběžné je tak zatím hovořit o finančních nákladech na takovou investici nebo dokonce o termínu zahájení stavby či dokončení. Od počátku provozu tramvajové dopravy v Olomouci v roce 1899 je tramvajové depo v centru města, autobusové garáže jsou pak také v těsné blízkosti centra.
"Obě tato zařízení jsou zásadně limitována v dalším rozvoji nedostatkem prostoru. Jejich provoz navíc zatěžuje okolí a životní prostředí v centru města. Proto jsou už řadu let tématem úvahy o přestěhování obou vozoven na jednu společnou vhodnější lokalitu," vysvětlil primátor Mirek Žbánek. Radní tak po zralé úvazu letos na jaře vybrali prostory v bývalých neředínských kasárnách. Plocha je relativně nejlépe dostupná a více než polovinu pozemků zde už nyní vlastní město.
Čtěte také...
- Olomouc vybrala novou lokalitu pro vozovnu (vydáno 5. března 2020)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Odstavná plocha Rubik u výjezdu z vozovny (1. června 2019, Filip Vlček)