Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Olomouc vybrala novou lokalitu pro vozovnu

OLOMOUC - Nová vozovna pro autobusy i tramvaje může vyrůst v Neředíně. Radní se seznámili s výsledkem vyhledávací studie a schválili předložený výběr lokality v Neředíně, v místě bývalých sovětských kasáren.

Původní záměr vybudovat vozovnu v Neředíně se nakonec neprojevil jako vhodný, pozemek by byl pro tramvaje špatně dostupný...


Pohled do stávající vozovny v centru Olomouce (1. června 2019, Filip Vlček).

Od počátku provozu tramvajové dopravy v Olomouci, tedy od roku 1899, je tramvajové depo v centru města. Rovněž autobusová vozovna je od sedmdesátých let umístěna v nevhodné lokalitě ulici Dolní Hejčínská téměř v centru Olomouce. "Obě tato zařízení jsou zásadně limitována v dalším rozvoji nedostatkem prostoru. Jejich provoz navíc zatěžuje okolí a životní prostředí v centru města. Proto jsou už řadu let tématem úvahy o přestěhování obou vozoven na jednu společnou vhodnější lokalitu," vysvětlil primátor Mirek Žbánek.

"Navíc by toto velmi cenné území v centru Olomouce mělo určitě sloužit jinému kvalitnějšímu využití než je provoz a opravárenství vozidel MHD," podotkl primátor s tím, že potřeba vybudování nového areálu dopravního podniku v Olomouci je desítky let starý úkol. Předchozí vedení hánácké metropole se s ní ale nedokázalo vypořádat natolik, aby došlo k realizaci. Navíc se řešily místo toho jiná řešení, jako odstavná plocha Fibichova.


Nová vozovna by mohla stát v areálu Kasáren Neředín A (1. června 2019, Filip Vlček).

Po zkoumání variant umístění vozovny v lokalitě Rolsberská či v trojúhelníku mezi železniční tratí na Přerov, Prostějov a Holicí, které nakonec vypadalo jako nejreálnější řešení, se později ukázalo, že je i nadále potřeba hledat jinde. "Například trojúhelník mezi dvěma železničními tratěmi a Holicí by byl velmi obtížně dostupný pro tramvaje a také jeho vlastnické poměry jsou nevýhodné pro město," poznamenala tisková mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.

Radnice proto dále hledala jiné lokality. Radní dostali na jednání na výběr mezi dvěma variantami umístění vozovny v Neředíně v lokalitě bývalých kasáren sovětské armády a třetí variantou u nákupního centra Globus. Po zhodnocení silných a slabých stránek vybrali z těchto tří možností variantu 'Kasárna Neředín A'. Tato plocha je relativně nejlépe dopravně dostupná, více než polovinu pozemků zde už nyní vlastní město. Budoucí provoz dílen a vozovny by navíc ani nerušil okolí tak, jako je tomu u vozoven v centru města.


Stávající vozovna technicky dostačuje, kapacitně ale vůbec ne (1. června 2019, Filip Vlček).

Následujícími kroky bude podnět na vypracování návrhu změny územního plánu, která umožní stavbu vozovny ve vybrané lokalitě, a také zařazení zdejších pozemků do kategorie A, tedy strategických pozemků, jejichž prodej je vyloučen. Radnice také zahájí intenzivní jednání s majiteli soukromých pozemků za účelem jejich získání do vlastnictví města. Nutné bude pořídit technickoekonomickou studii lokality, která prověří optimální rozložení a vybavení areálu vozovny. Tyto kroky i další postupy budou předmětem jednání městského zastupitelstva.

Čtěte také...
- Vozovnu doplní stání u Fibichovy. Dočasně (vydáno 4. ledna 2016)
- Deponovací plocha letos nebude. Až příští rok (vydáno 20. července 2016)
- O odstavné ploše rozhodnou noví zastupitelé (vydáno 2. listopadu 2018)
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Dočasně dlouhodobá odstavná plocha u vozovny (1. června 2019, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!