Deponovací plocha letos nebude. Až příští rok
OLOMOUC - Původně avizovaná výstavba nové odstavné plochy pro dvacítku tramvají poblíž hlavního nádraží se letos stavět nezačne. Potřeba nových deponovacích kapacit je přitom stále akutnější.
Podle vyjádření Dopravního podniku města Olomouce začne stavba odstavné plochy u obratiště Fibichova až příští rok...
Vyhrazený prostor v blízkosti hlavního nádraží (1. července 2016, David Stareček).
"V letošním roce rozhodně výstavba odstavu na Fibichové nezačne. Na odstav i měnírnu teprve probíhají územní řízení a vzhledem k modernizaci ulice 1. máje, kterou plánuje město až do konce letošního roku, by nebylo vhodné jakýmkoliv dalším způsobem omezovat tramvajový provoz," vysvětlila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Martina Krčová.
Město se již koncem loňského roku domluvilo se Správou železniční dopravní cesty na odkupu pozemků po odstraněném manipulačním kolejišti v prostorách hlavního vlakového nádraží, o čem již dříve informovala Jana Doležalová z odboru kanceláře olomouckého primátora. Na této ploše, která se nachází v těsné blízkosti tramvajové točny Fibichova, by mělo být podle projektu vybudováno částečně zakryté kolejiště s deponovací kapacitou až pro 20 tramvajových vozů. Taková plocha by značně ulevila přeplněné vozovně.
Deponovací prostor by měl mít kapacitu pro 20 vozů (1. července 2016, David Stareček).
Podle dosavadního průběhu administrativních úkonů a s přihlédnutím k plánované letošní rekonstrukci třídy 1. máje, která výrazným způsobem zasáhne do celého systému tramvajové dopravy v Olomouci, se práce rozeběhnou příští rok. "Předpokládané zahájení stavby je v průběhu roku 2017," dodala Martina Krčová.
Odstavná plocha pro dvacet tramvají vznikne pouze jako dočasné řešení nedostatku volných deponovacích kapacit. Již od roku 2009 plánuje vedení města výstavbu zcela nové vozovny u Holické ulice mezi železničními tratěmi 270 a 301. S vyhrazeným prostorem pro vozovnu dokonce již počítá nový územní plán. Problémem ale zůstává financování celé stavby, protože náklady na výstavbu nového areálu dopravního podniku se pohybují okolo 1,5 miliardy korun, které městský rozpočet rozhodně vydat nemůže.
Čtěte také...
- Vozovnu doplní stání u Fibichové. Dočasně (vydáno 4. ledna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Práce na výstavbě deponovací plochy začnou příští rok (1. července 2016, David Stareček).