Olomoucké tramvaje stále svírá výluka v centru
OLOMOUC - Zatímco již týden se po rekonstrukce tratě již jezdí z centra Olomouce do Pavloviček, výluka tramvají přes třídu 1. máje i nadále trvá. A tramvaje se do centra města nevydají dříve, než v listopadu.
Místo tramvají tak v části centra města jezdí hned dvě linky náhradní autobusové nádraží, a to z Palackého i od hlavního nádraží...
Oprava tramvajové tratě v Hodolanech (8. července 2017, Lukáš Procházka).
Tramvajová výluka od Hlavního nádraží, respektive od smyčky Fibichova, na konečnou v Pavlovičkách probíhala ve dnech od 1. července do 25. července. Opravována byla trať v ulicích Jeremenkova, Ostravská a Hodolanská, a práce si v uvedeném termínu vyžádaly relativně malá dopravní opatření v tramvajových trasách. Zároveň byla také zavedena náhradní autobusová doprava.
Zatímco tramvajové linky 1, 5, 7 a X3 byly vedeny ve stávajících trasách, ale v upravených jízdních řádech, tak náhradní tramvajová linka X4 byla zrušena a její spoje byly kapacitně převedeny na pravidelnou linku číslo 1. Náhradní autobusovou dopravu zajistila prodloužená linka X, která byla ve směru ze zastávky U Dómu prodloužena od Hlavního nádraží přes Pavlovičky, Hodolanskou a Autobusové nádraží podchod k Hlavnímu nádraží a dále do zastávky U Dómu. Do Pavloviček byly přitom vedeny pouze vybrané spoje.
Opravy se dočkala i trať nad železniční tratí (8. července 2017, Lukáš Procházka).
Tramvajovou dopravu v hanácké metropoli tak nadále omezuje oprava relativně krátkého 400 metrů dlouhého úseku v ulici 1. máje, která začala již začátkem dubna. Protože jde ale o frekventovanou tramvajovou trať vedenou přes centrum města, tak dopad na dopravu je vcelku rozsáhlý.
Zcela zastaven je tramvajový provoz v úseku Hlavní nádraží - Náměstí Republiky - Náměstí Hrdinů, tedy celá severní páteřní trať. Linky číslo 1, 5 a 7 jezdí beze změny trasy, linky číslo 2 a 6 jsou zrušeny bez náhrady. Tramvajovou linku číslo 3 nahrazuje linka X3 vedená v trase z Trnkovy přes Tržnici na Novou Ulici, linku číslo 4 pak nahrazuje linka X4, která jezdí obousměrně přes Tržnici a třídu Kosmonautů.
Náhradní dopravu zajistila prodloužení linka X (8. července 2017, Lukáš Procházka).
Náhradní autobusovou dopravu zajišťují již dvě linky. Náhradní linka X jezdí od Hlavního nádraží přes zastávky U Bystřičky a Žižkovo náměstí na konečnou zastávku U Dómu. Odtud pak spoje pokračují stejnou trasou zpět. Linka je vedena v celodenním intervalu 7 až 8 minut přibližně v době od 4.15 do 23.30 hodin.
Druhá linka, která byla pro zlepšení obslužnosti centra města zavedena, vyjela až 19. května. Spoje obsluhují druhý konec neprovozní tramvajové tratě a jezdí ze zastávky Náměstí Republiky přes zastávku U Svatého Mořice do zastávky Palackého poblíž Náměstí Hrdinů. Linka jezdí v celodenním intervalu 20 minut pouze od 8.00 do 17.15 hodin v pracovních dnech, o víkendech je provoz linky zahájen až po 9.00 hodině.
Pohled na situaci v centru zhruba před měsícem (8. července 2017, Lukáš Procházka).
Dlouho diskutovaná a oddalovaná rekonstrukce tramvajové tratě v ulici 1. máje byla zahájena s několika měsíčním zpožděním letos na jaře. Během investiční akce v hodnotě 80 milionů korun budou opraveny inženýrské sítě, silnice a chodníky, dojde ale také na položení zbrusu nové tramvajové tratě včetně stožárů trakčního vedení. Ty se v posledních týdnech ale staly terčem kritiky Národního památkového ústavu v Olomouci.
Čtěte také...
- Téma: Rekonstrukce třídy 1. máje v Olomouci (vydáno 10. dubna 2017).
- Sloupy se do ulice 1. máje nehodí, míní ústav (vydáno 29. července 2017).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Kromě linky X jezdí také linka X2 do centra (8. července 2017, Lukáš Procházka).