Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Sloupy se do ulice 1. máje nehodí, míní ústav

OLOMOUC - Rekonstrukce třídy 1. máje s sebou nese nevhodné zásahy do nejhodnotnějších prostorů městské památkové rezervace Olomouc. Tak zní stanovisko olomouckého Národního památkové ústavu.

Ten tak reagoval na informace uvedené v televizní reportáži odvysílané minulý týden týkající se opravy třídy 1. máje...


Sloupy tyčící se z ulice jsou nevhodné (26. července 2017, NPÚ Olomouc).

Dne 20. července tohoto roku byla Českou televizí v pořadu Události v regionech odvysílána reportáž Kritika rekonstrukce historické ulice, zabývající se v současné době probíhající rekonstrukcí třídy 1. máje a kritizující nevhodné osazení stožárů trakčního vedení pro tramvaje a svítidla. V reportáži byla redaktorkou Zuzanou Glacovou uvedena informace, že Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Olomouci měl zřejmě souhlasit s osazením stožárů trakčního vedení pro tramvaje a svítidla na této komunikaci.

"Proti tomuto tvrzení se Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště Olomouc ohrazuje, jelikož již ve fázi předprojektové přípravy s takovým řešením nesouhlasil a celý projekt rekonstrukce třídy 1. máje následně posuzovaný v rámci správního řízení vedeného Magistrátem města Olomouce v roce 2010 vyhodnotil z pohledu zájmů státní památkové péče jako neakceptovatelný," zdůraznil Vlastimil Staněk, pracovník vztahů k veřejnosti. Dodal, že i přes tuto skutečnost bylo k záměru rekonstrukce třídy 1. máje Magistrátem města Olomouce vydáno souhlasné závazné stanovisko výkonného orgánu památkové péče.


Národní památkový ústav na to dlouho upozorňoval (26. července 2017, NPÚ Olomouc).

Jako odůvodnění Staněk uvedl, že přijaté řešení nezohledňuje v dostatečné míře kulturně-historické hodnoty v území. "Při žádoucí snaze pečovat o město dopravní či majetkoprávní determinace svými následky převažují zájmy památkové péče," polemizoval závěrem Vlastimil Staněk z Národního památkové ústavu.

Rekonstrukce třídy 1. máje, několikrát odsouvaná stavba začala letos na jaře. Během prací je výrazně omezena tramvajová doprava, která je tam odkázána na jedinou spojnici mezi východní a západní částí města na Třídě Kosmonautů. Z důvodu neprůjezdnosti centrální části města pak je zavedena náhradní autobusová doprava jednou linkou od Náměstí Hrdinů na Náměstí Republiky a druhou linkou od Hlavního nádraží k zastávce U Dómu.

Informační portál Vlčoun.cz příští týden připravuje článek, jak vypadá rekonstrukce v těchto dnech.


Nové sloupy budou v délce zhruba 400 metrů (26. července 2017, NPÚ Olomouc).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!