Kloubová Karosa B741 v Olomouci končí
OLOMOUC - V těchto dnech mají fanoušci městské hromadné dopravy v Olomouci možnost naposledy se svézt kloubovým autobusem Karosa B741 z roku 1996 označeným evidenčním číslem 306.
Naposledy do běžného provozu vyjede nejspíš v úterý, pak bude Dopravním podnikem města Olomouce nabídnut k prodeji.
To je ona. Karosa, která si po 18 letech zaslouží odpočinek (22. září 2014).
Autobus byl do provozu zařazen ještě v roce výroby, tedy před osmnácti lety a od té doby najezdil na linkách olomoucké MHD přes šest set tisíc kilometrů. Naposledy bude vypraven pravděpodobně v úterý 30. října na linku číslo 17.
Předpokládá se tak, že v těchto dnech bude vůz v obležení příznivců dopravy, kteří se přijdou s autobusem symbolicky rozloučit.
Tři novotou zářící autobusy Solaris Urbino 12 v garáži (24. září 2014).
Vyřazení jednoho z nejstarších autobusů bylo umožněno dodáním pěti nových autobusů Solaris Urbino. Do garáží dopravního podniku byly dodány v úterý 23. září a jde o tři standardní autobusy Solaris Urbino 12 (obdrží evidenční čísla 642 až 644) a dva kloubové vozy Solaris Urbino 18 (evidenční čísla 414 a 415).
Vozy splňují emisní normu Euro 6 a do provozu by se měly zapojit od středy 1. října. "Nové vozy budou jezdit na linkách, které jsou v současné době obsluhovány nízkopodlažními vozy," podotkla mluvčí dopravního podniku Martina Krčová.
Jeden z nových kloubových autobusů na odstavné ploše (24. září 2014).
A co bude s Karosou dál? "Autobus ev.č. 306 je určen k prodeji. Z prostorových důvodů není možné, aby si jej dopravní podnik nechal jako historické vozidlo," uzavřela Martina Krčová. Skalní fanoušci tak budou mít možnost si jej odkoupit.
Dopravní podnik města Olomouce tak bude disponovat celkem 78 autobusy, z toho bude 61 vozů (78%) nízkopodlažních.
Modernější Karosy ještě v Olomouci potkávat budeme dál (17. července 2014).