Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Éra trolejbusů 14Tr a 15Tr v Ostravě skončila

OSTRAVA - Za mrazivé soboty 3. března v moravskoslezské metropoli v pravidelném provozu dojezdily trolejbusy typu 15Tr. Provoz trolejbusových linek je tak od tohoto data zajištěn jen nízkopodlažními trolejbusy.

Zatímco vysokopodlažní trolejbusy zůstanou již jen výsadou Depozitáře MHD, nové parciální trolejbusy naplno zasáhly do provozu...


Trolejbusy 14Tr a 15Tr v Ostravě dojezdily (3. března 2018, Filip Vlček).

Cestující v Ostravě měli v sobotu 3. března poslední možnost svézt se s vysokopodlažním trolejbusem typu 15Tr. Dopravní podnik jej nasadil na linku číslo 104 jezdící mezi Michálkovicemi a Náměstím Republiky. Za velkého zájmu dopravních fanoušků tak byl trolejbus ev.č. 3511 prakticky neustále v obležení nejen místními nadšenci, ale také dokumentaristy například z Olomouce, Plzně či Prahy.

Poslední kilometry trolejbus absolvoval v odpoledních hodinách tak, aby jej ve 14.24 hodin na obratišti Náměstí Republiky symbolicky nahradil nejmodernější parciální trolejbus 26Tr ev.č. 3736. Klasická a legendární 'patnáctka' pak společně s trolejbusem typu 14Tr ev.č. 3261 vyrazila na jízdy Kroužku přátel MHD Ostrava po městě.


Trolejbusy měly slušivý nátěr a byly spolehlivé (3. března 2018, Filip Vlček).

O konci trolejbusů typu 14Tr a 15Tr se spekulovalo již dva roky, definitivní konec těchto vozů byl umožněn až po dodání parciální trolejbusů typu 26Tr, kterými Dopravní podnik Ostrava omladil svůj vozový park. Celkem bylo do Ostravy v uplynulých letech dodáno 45 dvanáctimetrových trolejbusů 14Tr a 11 kloubových trolejbusů typu 15Tr, které ve své době výrazně inovovaly ostravskou dopravu.

Již v únoru se uskutečnila jedna objednaná jízda obou typů trolejbusů, které absolvovaly jízdu po využívaných i nevyužívaných tratích. Již tehdy se tato akce setkala s velkým zájmem dopravních fanoušků. Trolejbusy projely tratě jak na Hranečník, tak na Hulváky a před finální jízdou k vozovně trolejbusů zajely i na točnu Bazaly.


Jeden z posledních odjezdů z Michálkovic (3. března 2018, Filip Vlček).

Pro úplnost dodejme, že parciální trolejbusy od uplynulé neděle začal Dopravní podnik Ostrava v pravidelném provozu nasazovat na trolejbusové linky číslo 101 a 106. Na první zmíněné lince je díky nim zajištěn provoz trolejbusů z Hranečníku až do zastávky LDN, na lince číslo 106 pak parciální trolejbusy jezdí každým druhým spojem mezi Náměstím Jurije Gagarina a Revírní bratrskou pokladnou přes Kamenec, Bazaly a Všehrdův sad.

Informační portál Vlčoun.cz se k provozu legendárních trolejbusů 14Tr a 15Tr v Ostravě ještě vrátí, a to v samostatných článcích v průběhu následujících týdnů.


Symbolické předání štafety novému typu trolejbusu (3. března 2018, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!