Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Ostravský DP zavede rezervace na výluky

OSTRAVA - Nezvykle velký počet dnů, kdy tramvaje či trolejbusy v moravskoslezské metropoli jezdily podle výlukových jízdních řádů, vadí nejen cestujícím, ale hodně i dopravnímu podniku. Zavedl proto systém řízení výluk.

V loňském roce cestující poslali na organizaci výluk tramvajové, trolejbusové či autobusové dopravy přes 1500 stížností...


Rekonstrukce mostů v Plzeňské ulici utla tramvaje (12. června 2017, Filip Vlček).

Dopravní podnik Ostrava se jako první dopravní podnik v zemi rozhodl od příštího roku definovat maximální počet takzvaných výlukových dnů. Vychází tak vstříc svým cestujícím, kteří jen v letošním roce poslali v souvislosti s výlukami na jednotlivých linkách 156 písemných stížností a dalších téměř čtrnáct set prostřednictvím sociálních sítí. V letošním roce byl počet výlukových dnů na páteřních linkách abnormálně vyšší, téměř o polovinu.

"Striktně stanovujeme maximální počet výlukových dnů na páteřních tramvajových linkách tak, abychom neblokovali investiční výstavbu, ale zároveň udrželi kvalitu a plynulost MHD v Ostravě, kterou provozujeme", řekl generální ředitel dopravního podniku Daniel Morys. O zavedení výlukového managementu pak dopravní podnik informoval všechny zástupce klíčových investorů, kterými jsou ostravský magistrát, krajský úřad a Ředitelství silnic a dálnic.


Informace o výlukách byly na zastávkách i ve vozech (12. června 2017, Filip Vlček).

Ostravský dopravní podnik pak zřídí novinku. "Zavedeme on-line rezervační systém, který bude transparentně k dispozici všem investorům a který jim umožní vzájemně koordinovat svou stavební činnost tak, aby zbytečně neomezovali naše cestující," popsal jednu z novinek výlukového managementu Daniel Morys.

Podle statistik, které si dopravní podnik vede, bylo v roce 2015 celkem 302 výlukových dnů, z toho 130 dnů na páteřních linkách. Loni to bylo 296 výlukových dnů se 151 dny omezení na páteřních linkách. Letos dopravní podnik eviduje 258 dnů výluk, z toho pak 249 dnů na páteřních linkách. Před dvěma lety přišlo 72 stížností, loni pouhých 33. Letos pak přišlo přs 150 písemných stížností a další stovky přes facebook či twitter.


Staveniště bylo také v Českobratrské ulici (12. června 2017, Filip Vlček).

Zatímco loni dopravu omezovala prakticky pouze druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice, tak letos to byla oprava mostů v Plzeňské ulici a oprava tramvajové tratě v oblasti Hranečníku a Nové Huti s dopadem na tramvajovou dopravu a náročná půlroční rekonstrukce Českobratrské ulice s dopadem na trolejbusovou dopravu. Kromě toho pak desítky menších oprav ulic omezovaly také autobusové linky.

Čtěte také...
- Trolejbusy opět staví na zastávce Husův sad (vydáno 1. listopadu 2017).
- Mosty na Plzeňské ulici v Ostravě jdou k zemi (vydáno 19. dubna 2017).
- Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě postupně (vydáno 15. dubna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


I Českobratrská výrazně omezila provoz MHD (12. června 2017, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!