Ostravský DP zavede rezervace na výluky
OSTRAVA - Nezvykle velký počet dnů, kdy tramvaje či trolejbusy v moravskoslezské metropoli jezdily podle výlukových jízdních řádů, vadí nejen cestujícím, ale hodně i dopravnímu podniku. Zavedl proto systém řízení výluk.
V loňském roce cestující poslali na organizaci výluk tramvajové, trolejbusové či autobusové dopravy přes 1500 stížností...
Rekonstrukce mostů v Plzeňské ulici utla tramvaje (12. června 2017, Filip Vlček).
Dopravní podnik Ostrava se jako první dopravní podnik v zemi rozhodl od příštího roku definovat maximální počet takzvaných výlukových dnů. Vychází tak vstříc svým cestujícím, kteří jen v letošním roce poslali v souvislosti s výlukami na jednotlivých linkách 156 písemných stížností a dalších téměř čtrnáct set prostřednictvím sociálních sítí. V letošním roce byl počet výlukových dnů na páteřních linkách abnormálně vyšší, téměř o polovinu.
"Striktně stanovujeme maximální počet výlukových dnů na páteřních tramvajových linkách tak, abychom neblokovali investiční výstavbu, ale zároveň udrželi kvalitu a plynulost MHD v Ostravě, kterou provozujeme", řekl generální ředitel dopravního podniku Daniel Morys. O zavedení výlukového managementu pak dopravní podnik informoval všechny zástupce klíčových investorů, kterými jsou ostravský magistrát, krajský úřad a Ředitelství silnic a dálnic.
Informace o výlukách byly na zastávkách i ve vozech (12. června 2017, Filip Vlček).
Ostravský dopravní podnik pak zřídí novinku. "Zavedeme on-line rezervační systém, který bude transparentně k dispozici všem investorům a který jim umožní vzájemně koordinovat svou stavební činnost tak, aby zbytečně neomezovali naše cestující," popsal jednu z novinek výlukového managementu Daniel Morys.
Podle statistik, které si dopravní podnik vede, bylo v roce 2015 celkem 302 výlukových dnů, z toho 130 dnů na páteřních linkách. Loni to bylo 296 výlukových dnů se 151 dny omezení na páteřních linkách. Letos dopravní podnik eviduje 258 dnů výluk, z toho pak 249 dnů na páteřních linkách. Před dvěma lety přišlo 72 stížností, loni pouhých 33. Letos pak přišlo přs 150 písemných stížností a další stovky přes facebook či twitter.
Staveniště bylo také v Českobratrské ulici (12. června 2017, Filip Vlček).
Zatímco loni dopravu omezovala prakticky pouze druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice, tak letos to byla oprava mostů v Plzeňské ulici a oprava tramvajové tratě v oblasti Hranečníku a Nové Huti s dopadem na tramvajovou dopravu a náročná půlroční rekonstrukce Českobratrské ulice s dopadem na trolejbusovou dopravu. Kromě toho pak desítky menších oprav ulic omezovaly také autobusové linky.
Čtěte také...
- Trolejbusy opět staví na zastávce Husův sad (vydáno 1. listopadu 2017).
- Mosty na Plzeňské ulici v Ostravě jdou k zemi (vydáno 19. dubna 2017).
- Rekonstrukce Nádražní ulice v Ostravě postupně (vydáno 15. dubna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
I Českobratrská výrazně omezila provoz MHD (12. června 2017, Filip Vlček).