DP Ostrava láká řidiče na náborový příspěvek
OSTRAVA - Až 15 tisíc korun mohou získat noví řidiči, kteří se budou ucházet o práci u Dopravního podniku Ostrava. Národový příspěvek má podle dopravního podniku nalákat zbrusu nové posily.
Ruku v ruce s tím jde také fakt, že od začátku května si stávající řidiči městské dopravy polepší až o tři tisíce korun měsíčně...
V Ostravě chybí především řidiči tramvají (2. dubna 2017, Ondra Kašpárek).
Zatímco ještě před dvěma lety byla poptávka prakticky pouze po řidičích autobusů, v současné době městský dopravce hledá nováčky také za volant trolejbusů a tramvají. Důvod je prostý, dopravnímu podniku chybí řidiči ve všech trakcích. Podle posledních údajů z necelé tisícovky řidičů jich byla stovka ve stavu nemocných nebo v jiné absenci. Dopravní podik dokonce musel na několik týdnů omezit provoz na tramvajových linkách.
"Z provozních důvodů je v současné době omezen provoz na tramvajových linkách číslo 6, 9 a 10, které doplňují páteřní linky v ranních a odpoledních hodinách," uvedla začátkem dubna tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková. Dnes je ale stav lepší. Do práce se totiž vrátilo několik řidičů, a tak již od začátku května jezdí všechny tramvaje také na zmíněných tramvajových linkách.
Trolejbusáků také není moc, ale provoz je bez omezení (17. srpna 2016, Filip Vlček).
Dopravní podnik Ostrava i nadále hledá dostatečný počet nových řidičů tramvají, trolejbusů a autobusů. Požadavky jsou prakticky velmi minimální, firma potřebuje lidi starší 21 let s dobrým zdravotním stavem, čistým trestním rejstříkem a minimálně s řidičským průkazem skupiny B. Za to nabízí práci na hlavní pracovní poměr, uhrazení nákladů na kurz, jízdní výhody, týden dovolené navíc a další příspěvky vyjednané v platné kolektivní smlouvě. To ale není vše.
Nováčci dostanou náborový příspěvek 15 tisíc korun
Kromě toho je dopravní podnik připraven každému zaměstnanci nabídnou náborový příspěvek ve výši 15 tisíc korun! "Nárok na náborový příspěvek mají uchazeči, kteří nejsou zaměstnanci Dopravního podniku Ostrava a nastoupí do pracovního poměru na pozici řidič autobusu, trolejbusu nebo tramvaje nebo nastoupí do příslušného kurzu k získání kvalifikace potřebné pro výkon práce řidiče autobusu, trolejbusu nebo tramvaje s následným převodem na pozici řidič autobusu, trolejbusu nebo tramvaje po ukončení kurzu," uvádí se na webu dopravního podniku.
Všechny řidiče si dopravní podnik zaučuje sám (17. srpna 2016, Filip Vlček).
Podmínky vyplacení náborového příspěvku jsou k dispozici na webových stránkách Dopravního podniku Ostrava. Ve stručnosti to funguje tak, že jakmile nový zaměstnanec projde první zkouškou, získá první třetinu náborového příspěvku. Jakmile dokončí kurz a úspěšně vykoná závěrečnou zkoušku, tak získá druhou třetinu příspěvku. Poslední část pak získá po odpracování 1000 hodin v profesi řidič tramvaje, trolejbusu či autobusu.
Dopravní podnik ale upozorňuje, že výplata bude realizována v souladu s obecně závaznými právními předpisy upravujícími srážky ze mzdy zaměstnance. Pokud má tedy pracovník soudem nařízenou exekuci nebo je v insolvenčním řízený, je náborový příspěvek směrován exekutorovi, respektive insolvenčnímu správci.
Náborový příspěvek má nalákat nové řidiče do firmy (2. dubna 2017, Ondra Kašpárek).
Řidiči tramvají, trolejbusů a autobusů, ale také další pracovníci, jako jsou revizoři, asistenti přepravy nebo lidé v dělnických profesích, si od začátku května polepšili. Dopravní podnik Ostrava totiž podepsal dodatek ke kolektivní smlouvě, který s účinností od 1. května všem řidičům zvedl výplaty až o tři tisíce korun, dělnickým profesím pak o tisícikorunu. "Doufám, že tato informace o navýšení mezd zvýší zájem pracovat pro naši společnost a potvrdíme svou pozici atraktivního zaměstnavatele v kraji," dodal Daniel Morys, generální ředitel Dopravního podniku Ostrava
Čtěte také...
- Ostravští řidiči si polepší až o tři tisíce korun (vydáno 22. dubna 2017)
(zdroj: www.vlcoun.cz).
U tramvají je přesto stále největší nedostatek (2. dubna 2017, Ondra Kašpárek).