ODTAJNĚNO! Opava obnoví provoz tramvají!
OPAVA - Městský dopravní podnik Opava ve spolupráci s vedením města hodlá v průběhu příštího roku obnovit tramvajovou dopravu. První tramvaj by měla od září nahradit trolejbusovou linku z Kylešovic k nemocnici.
Celkové náklady na výstavbu nového dopravního systému se navíc podařilo snížit díky výhodného nákupu laciných tramvají...
První prototyp tramvaje připomínající tradiční opavské vozy (4. prosince 2015, Filip Vlček).
Na projekt, který vznikal v absolutním utajení několik let, upozornil redakci Informačního portálu Vlčoun.cz bývalý opavský primátor Vartin Míteček s tím, že nechce, aby jeho jméno bylo zveřejněno. Podle plánů, které vznikají na radnici od roku 2011, vyjedou první tramvaje ve čtvrtek 1. září 2016.
To potvrdil také tiskový mluvčí dopravního podniku Šaromír Jimánek. "Ano, mohu potvrdit, že první tramvajová linka označená číslem 223 bude vedena od kylešovické trolejbusové vozovny přes centrum až k nemocnici," řekl s tím, že na projektu se i nadále pracuje a nyní bude vyhlášeno výběrové řízení na stavební firmu, které ve městě postaví celou trať.
Vůz nese evidenční číslo 7, vyjede na jaře (4. prosince 2015, Filip Vlček).
Naopak ve vší tichosti bylo uzavřeno výběrové řízení na dodavatele tramvajových vozů, kterým se stala čínská firma "Sī tú dēng kǎ lǚxíng chē" (v překladu Vagonek Studenky), která jednu tramvaj dokáže vyrobit za velmi nízkou cenu. "S vedenim doprafniho podniku jsme se dohodli na cena 56 tisic korun českych za jeden vuz. Dohromady do Opava dodáme 12 obasměrnych tramvaj," uvedl jednatel výrobní společnosti Jank ce Ťank.
"Na základě našich finančních možností jsme se domluvili, že půjde o vozy tradiční koncepce z roku 1905. První vůz již máme ve vozovně a probíhá na něm seznámení řidičů," dodal Jimánek. Vůz sice ještě stojí na špalcích, protože ve vozovně není ještě ani metr kolejí, ale s prvními zkušebními jízdami se počítá již v průběhu jara.
Dobovost podtrhuje vyvedený interiér tramvaje (4. prosince 2015, Filip Vlček).
První tramvajová trať podle dosavadního projektu počítá s vozovnou v Kylešovicích, výhybnou na Bílovecké, u Východního nádraží, na Dolním náměstí, u Divadla a poté až na konečné u Nemocnice, kam bude jezdit každý druhý spoj. Podle projekčního plánu pak v druhé fázi přibudou tratě do Kateřinek k obchodnímu centru a na Ostroj. Další rozvoj bude záviset na získání dotací z evropských fondů.
Vedení města Opavy by ale bylo rádo, kdyby se podařilo propojení tramvajového systému Opavy s Ostravou. Jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic jsou již nyní v plném proudu. "Mohu potvrdit, že nás oslovilo vedení města Opavy s žádostí o dodatečnou dostavbu tramvajové tratě do již stávající části páteřní komunikace přes Hrabyni," potvrdil tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Sjan Tudecký. Podle něj to není vyloučené, ale o definitivním rozhodnutí bude muset rozhodnout vláda.
Symbolické koleje na Dolním náměstí se dočkají provozu (4. prosince 2015, Filip Vlček).
Doufáme, že jste dočetli až sem. A doufáme, že jsme vás tímto alespoň trochu pobavili. Už zase totiž jde o silvestrovský článek, jehož obsah je zcela smyšlený! Neberte jeho obsah proto vážně a přejeme vám pěkného Silvestra!