Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Terminál Hranečník: Stavba omezuje tramvaje

OSTRAVA - Výstavba přestupního terminálu Hranečník, v rámci kterého bude postavena také nová trolejbusová trať od Mostu Miloše Sýkory, začala omezovat provoz městské hromadné dopravy.

Od pondělí 20. října proto musel dopravní podnik mírně upravit provoz tramvajových linek končících na tramvajovém obratišti.


Nástupní zastávky v obratišti Hranečník. Dnes jsou zrušeny (17. října 2014).

Investiční akce v hodnotě dvou set milionů korun začala již v červenci přípravnými pracemi. "Z důvodu výstavby přestupního terminálu dojde ke zrušení nástupní tramvajové zastávky Hranečník ve smyčce," uvádí web dopravního podniku.

Všechny spoje linky číslo 12 a 14 tak již od pondělí ve směru na Výstaviště zastavují na zastávce Hranečník na hlavní trati.


Pohled na staveniště velkého dopravního terminálu (17. října 2014).

Terminál Hranečník se stane důležitým přestupním uzlem mezi tramvajemi a trolejbusy s meziměstskými autobusy. To v konečném výsledku přinese úspory především dopravcům. Spoje a poloprázdné vozy už nebudou zajíždět do centra, ale cestující si pohodlně přestoupí na novém terminálu MHD.

Zkrácena bude především většina autobusových spojů vedených z oblasti Havířova, Karviné a Orlové.


Z této zastávky odjíždí všechny spoje, a to i linky, které tady končí (17. října 2014).

Společně s novým terminálem bude postavena také nová trolejbusová trať od Mostu Miloše Sýkory po Těšínské ulici až na Hranečník. Křižovatka u Mostu Miloše Sýkory je pro trolejbusy již připravená a končí hned na vjezdu do Těšínské ulice.

Sloupy pro trolejové vedení už stojí v okolí terminálu, v novém obratišti bude vybudováno také záchytné parkoviště P+R.


Pohled na obratiště Hranečník v posledních dnech provozu (17. října 2014).

O konečné podobě nového linkového vedení ještě není jasno. Ostatně na stanovení nových tras má Dopravní podnik Ostrava ještě dostatek času, stavební práce potrvají ještě přibližně rok. Vliv bude mít také počasí.

Výstavba nového přestupního terminálu vyjde na necelých 200 milionů korun, z toho 90 milionů zaplatí ministerstvo.


Z křižovatky Most Miloše Sýkory bude pokračovat trolejbusová trať (17. října 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!