Stavba kruhové křižovatky omezovala MHD
LIBEREC - Od září do listopadu probíhala na křižovatce ulic Dobiášova, Pazderkova a Krejčího výstavba kruhového objezdu. K tomu se navíc také přidala rekonstrukce Dobiášovy ulice v Zeleném údolí.
Dokončení bylo naplánováno na konec listopadu, samotná výstavba si vyžádala reorganizaci autobusové dopravy v této oblasti...
SOR BN12 ev.č. 339 projíždí stavbou (29. září 2015, Zdeněk Mazánek).
Přestavovanou křižovatkou je vedeno v různých směrech celkem šest autobusových linek, z nichž na pěti byly od 4. září zavedeny výlukové jízdní řády. Nejvýznamnější z nich je linka číslo 12 Pavlovice, Letná - Zelené údolí (- Pekárny) / Broumovská, která se zde ve směru z centra dělí na dva směry, a to buď ulicí Dobiášovou do Zeleného údolí, popřípadě až k pekárnám, nebo ulicí Krejčího dále na Broumovskou.
Protože ulice Dobiášova byla pro veškerou dopravu zcela uzavřena, byly spoje, mířící do Zeleného údolí a k pekárnám ukončeny v ulici Krejčího, neboť omezený průjezd přestavovanou křižovatkou byl zachován po celou dobu rekonstrukce.
Nástupní stanice linky X12 v Zeleném údolí (28. září 2015, Zdeněk Mazánek).
V ulici Krejčího se autobusy otáčely průjezem přes areál přilehlé benzínové stanice (tedy podobně jako ve Vratislavicích během rekonstrukce meziměstské tramvajové trati), spoje na Broumovskou jezdily bez omezení. To se týkalo i linky číslo 23 (Pekárny -) Zelené údolí - Stráž nad Nisou, která je však provozována pouze v pracovní dny několika spoji brzy ráno a večer. Výstupní i nástupní zastávkou byla Krejčího, která byla umístěna ve směru z centra ještě před křižovatkou.
Vyloučený úsek do Zeleného údolí byl nahrazen objízdnou linkou X12 (Pekárny -) Zelené údolí - Fügnerova, která byla vedena ulicí Dr. Milady Horákové, přičemž obsluhovala všechny přilehlé zastávky. Konečná stanice byla umístěna v ulici Vratislavické.
Stáhněte si...
- Jízdní řád výlukové autobusové linky X12 si stáhněte zde.
(zdroj: www.dpmlj.cz).
Manipulační konečná stanice v Krejčího ulici (30. září 2015, Zdeněk Mazánek).
Linka číslo 35 byla vedena ve směru Průmyslová zóna Jih ze zastávky Krejčího po objízdné trase po sklonově náročné ulici Na Žižkově do zastávky Rochlice a dále pokračovala po své trase. V opačném směru byla linka vedena po stejné objízdné trase. Linkou nebyla obsloužena zastávka Ježkova (náhradní stanicí byla Krejčího) a Zelené Údolí. Linka na objízdné trase nestavěla.
Karosa B 961E ev.č. 321 v areálu benzínové čerpací stanice (30. září 2015, Zdeněk Mazánek).
Noční linka číslo 90 jela po své trase do zastávky Krejčího, kde se otočila na benzínce a odkud pokračovala objízdnou trasou ulicí Na Žižkově do zastávky Rochlice a dále po své trase. Linkou nebyla obsloužena zastávka Zelené Údolí. Linka na objízdné trase nestavěla.
Další noční linka, číslo 98, byla vedena ze zastávky Rochlice závlekem do náhradní zastávky na ul. Vratislavická (náhradní za Zelené Údolí), dále pokračovala objízdnou trasou ulicí Na Žižkově do zastávky Krejčího a odtud dále po své trase. Jedinou linkou, které se rekonstrukce výrazněji nedotkla, byla 33 Kunratická, sídliště - Průmyslová zóna Jih.
SOR BN12 ev.č. 324 projíždí kruhovým objezdem (3. prosince 2015, Zdeněk Mazánek).
Stavba kruhového objezdu a rekonstrukce přilehlé části Dobiášovy ulice byla dokončena včas, tedy 30. listopadu, a proto se v úterý 1. prosince linky číslo 12, 23, 35, 90 a 98 vrátily do původních tras. Významnou změnou je však přeložení zastávky Krejčího.
Před rekonstrukcí se tato zastávka ve směru z města nacházela před rekonstruovanou křižovatkou, takže byla společná jak pro směr do Zeleného údolí, tak i na Broumovskou. Tato zastávka však byla zrušena a nahrazena dvěma novými za kruhovou křižovatkou, a to jednou v ulici Dobiášova ve směru do Zeleného údolí a druhou v ulici Krejčího ve směru na Broumovskou, která do té doby sloužila pouze lince číslo 35.
Citelis ev.č. 702 v zastávce Dobiášova v Krejčího ulici (3. prosince 2015, Zdeněk Mazánek).