Podbíjení trati zastavilo tramvaje do Vratislavic
LIBEREC - Výluka tramvajového provozu na linkách číslo 5 a 11 vyvolaná podbíjením rekonstruovaného úseku trati zastavila v neděli 21. června od 4.00 do zhruba 19.00 hodin tramvaje do Vratislavic.
Úzkorozchodná podbíječka Plasser&Theurer z Rakouska byla složena ve výhybně ve Vratislavicích, kde také zůstala odstavena...
Citybus míjí podbíječka ve Vratislavicích u smyčky (21. června 2015, Zdeněk Mazánek).
V neděli 21. června byl od ranního výjezdu do 19.00 hodin přerušen do Vratislavic nad Nisou tramvajový provoz a dopravu převzaly autobusové linky X5 a X11. V případě druhé jmenované šlo o prodloužení stávající linky z Jablonce nad Nisou.
Obě linky byly ukončeny až v zastávce Viadukt. což nebývá příliš zvykem, častěji jsou autobusy ukončeny na Rybníčku a cestující, pokračující dále, musí využít služeb městské linky 3. Díky tomu se poprvé v historii a zřejmě na dlouhou dobu naposledy objevila v provozu linka X11 Liberec, viadukt - Jablonec nad Nisou, autobusové nádraží.
Citybus ev.č. 379 ve smyčce Viadukt (21. června 2015, Zdeněk Mazánek).
Do provozu bylo nasazeno šest Citybusů, konkrétně šlo o vozy ev.č. 371, 372, 375, 376, 377 a 379, z nichž některé již nebyly vybaveny automaty na jízdenky, neboť zhruba polovina z nich se již přeinstalovala zpět do tramvají. Pro doplnění můžeme uvést, že v běžném provozu jsou na linku X11 Vratislavice nad Nisou, výhybna - Jablonec nad Nisou, autobusové nádraží v pracovní dny vypravovány čtyři Citybusy a dva kloubové vozy, o víkendech a svátcích pouze čtyři Citybusy.
Novinou v provozu NAD, kterou umožnila rekonstrukce tramvajové trati, bylo vedení autobusů po kolejích v ulici U Sila mezi křižovatkami s ulicemi Tanvaldskou a Pivovarskou, čímž autobusy přímo obsloužily tramvajové zastávky Lékárna a Pivovar. U Pivovaru byla pro směro do Jablonce zřízena provizorní zastávka.
Citybus ev.č. 379 vjíždí u lékárny do Tanvaldské ulice (21. června 2015, Zdeněk Mazánek).
Bez přímé obsluhy zůstala pouze zastávka Ústav sociální péče, neboť zdejší stav komunikací neumožňuje tudy vést autobusovou dopravu. O provozu MHD a poloze zastávek nově informovaly cestující digitální panely na zastávkách.
Konečným podbitím trati po jejím 'sednutí' neprošel celý rekonstruovnaný úsek, ale jen vybrané části. Zejména u vratislavického kostela podbití trati již neumožňují časté silniční přejezdy. Jako pracovní, zejména pro rozvoz štěrku, na trati nepravidelně operovala souprava tramvaje T3 ev.č. 44 s plošinovým vozem ev.č. 128.
Podbíječka ve výhybně ve Vratislavicích nad Nisou (21. června 2015, Zdeněk Mazánek).
Podbíječka v Liberci zůstane pravděpodobně až do dnešního dne, neboť hned v pondělí 22. června zahájila podbíjení rekonstruovaného úseku Měnírna - Brandl v Jablonci nad Nisou. A pro úplnost dodejme, že stejná podbíječka v Liberci už pobývala, a to od od 23. února do 9. března.
Čtěte také...
- Na rekonstruovanou trať vyjela podbíječka (vydáno 27. února 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Ve Vratislavicích zajížděly vozy k ostrovnímu nástupišti (21. června 2015, Zdeněk Mazánek).