Do Vratislavic nad Nisou vyjely historické vozy
LIBEREC - Sraz veteránistů se uskutečnil v pátek 1. května v areálu vratislavického pivovaru. Zájemce sem vozily historické tramvaje i autobusy. Akci ale zajímavým způsobem narušila kuriozní situace.
Zájemci se mohli z Liberce svézt historickou tramvají, z Jablonce historickým autobusem, vyjela ale i historická Karosa...
Tramvaj 6MT s plecháčem a RTOčkem ve Vratislavicích (1. května 2015, Zdeněk Mazánek).
Pro soupravu tramvaje 6MT ev.č. 117 a vleku ev.č. 44 byl provoz s cestujícími na muzejní lince číslo 4 Rybníček - Vratislavice, výhybna premiéra. Ten byl naplánován od 9.00 do 17.00 hodin. Z Jablonce nad Nisou byla vedena muzejní autobusová linka číslo 111, a to v trase Jablonec nad Nisou, autobusové nádraží - Vratislavice nad Nisou, areál pivovaru, kterou obsluhoval autobus Škoda 706 RTO.
Kvůli uzavřené křižovatce u lékárny byl spoj veden od vratislavické smyčky odklonem okolo železniční stanice do Zeleného údolí a odtud po silnici I/14 přes tunel do areálu pivovaru. Ve Vratislavicích byl na točce zajištěn přestup mezi oběma linkami ve směru z Liberce do pivovaru.
Krizová situace ve Fügnerově ulici (1. května 2015, Petr Dvorský).
Jako posilová byla v areálu pivovaru vystavena služební Karosa B732 ev.č. 408, kterou DP používá na odtah vadných vozů, zároveň je zaměstanaci garáží udržována jako muzejní.
Mimořádná událost
V 10.00 hodin došlo k poruše autobusu SOR BN12 ev.č. 603 na terminálu MHD v Liberci, který zůstal stát přímo na tramvajové koleji ve směru od Jablonce nad Nisou. Protože odtahová Karosa nebyla pro tento výkon připravena, musela pro autobus dojet z Jablonce nad Nisou Tatra 815. Postupně se pak zastavila tramvajová doprava.
Tři tramvaje postupně dojely k terminálu, čtvrtá se odstavila na smyčce ve Vratislavicích, a do provozu musely vyjet autobusy. Ve Vratislavicích byl zajištěn přestup z mimořádné NAD za tramvaj od Liberce do pravidelné NAD za tramvaj do Jablonce.
Odpojený vlek na odstavné koleji ve Vratislavicích (1. května 2015, Zdeněk Mazánek).
Protože je křižovatka u lékárny pro automobilovou dopravu zcela uzavřena, autobusy náhradní dopravy jezdily taktéž odklonem přes Zelené údolí a tunel k pivovaru a dále po své trase přes Novou Rudu do Liberce. Z toho důvodu jimi nebyly obslouženy zastávky Vratislavice,kostel, Lékárna, Pivovar a Ústav sociální péče. Proto opět, již podruhé ve své novodobé historii, do běžného provozu zasáhlo "emtéčko".
To zajistilo dopravu na lince číslo 11 v úseku Vratislavice, výhybna - Nová Ruda, kde byl přestup na výlukový autobus. Jelikož na Nové Rudě chybí kolejová spojka, muselo "emtéčko" vykonat cestu zpět k lékárně v protisměru.
Přestup z NAD z Liberce (vzadu) do NAD do Jablonce (1. května 2015, Zdeněk Mazánek).
Na odstavné koleji ve smyčce byl odpojen vlek, za která následně najela tramvaj T3R.PLF ev.č. 29, aby uvolnila prostor otáčejícím se autobusům. Namísto historické tramvajové soupravy byla na linku číslo 4 nasazena Karosa ev.č. 408.
Další plánovaná jízda "emtéčka" na lince č. 11 se již neuskutečnila, neboť provoz běžných tramvají byl obnoven. Po připojení vleku vyjela souprava v 11.27 hodin podle jízdního řádu opět na linku číslo 4. V odpoledních hodinách vytvořila Karosa B732 v zastávce Lékárna ve směru do pivovaru druhý přípoj k tramvajové soupravě.
Karosa B732 ev.č. 408 před branou pivovaru (1. května 2015, Petr Fajgl).