Počet libereckých tramvají se rozšířil o dvě
LIBEREC - Dvě nové tramvaje vyjely v sobotu 7. února poprvé do provozu s cestujícími v severočeském Liberci. Jednou z nich je T3R.SLF s evidenčním číslem 65, druhou pak T3M.04 evidenčního čísla 30.
Součástí článku je kompletní přehled vozového parku tramvají včetně rozlišení rozchodů s platností k 7. únoru 2015...
Skládání skříně vozu T3R.SLF ev.č. 65 ve vozovně. (29. listopadu 2013, Zdeněk Mazánek).
Vůz T3R.SLF je novostavbou. Skřín VarCB3 z Krnovské opravny a strojírny byla do Liberce dodána 29. listopadu 2013. Následovala pozvolná kompletace v dílnách dopravního podniku, která byla dovršena uvedením vozu do provozu v sobotu 7. února 2015.
Typ je vybaven výzbrojí Škoda, což umožňuje spřahovat tyto vozy s typem T3M.04. K 7. únoru 2015 byly v provozu již čtyři vozy tohoto typu, v současné době probíhají práce na skříních budoucích vozů T3R.SLF ev.č. 38 a 43. Do roku 2018 má být dodáno ještě sedm tramvají, které nahradí starší vozy. První z nich by měla být ještě letos budoucí ev.č. 44.
Počátek kompletace vozu ev.č. 65. (19. dubna 2014, Zdeněk Mazánek).
Skříň vozu T3M.04 č. 30 byla v roce 2007 pořízena z Olomouce, kde tento vůz, vyrobený v roce 1967, jezdil pod číslem 129, jakožto náhrada za při nehodě z 20. října 2002 zničený vůz T3M č. 78, ze kterého byla do vozu č. 30 přemístěna elektrická výbroj IGBT. Skříň byla ještě téhož roku opískována, další práce na voze byly ovšem zahájeny až v roce 2012. Dokončen byl teprve na počátku letošního roku.
Průběh prácí na voze ev.č. 65, vpravo vůz ev.č. 69. (11. července 2014, Zdeněk Mazánek).
Tím se rozšířil počet tramvají T3M.04 na devatenáct vozů a zároveň došlo ke vzniku ucelené číselné řady libereckých tramvají určených pro osobní provoz v rozmezí ev. čísel18 až 84, tj. 67 vozů.
Vůz č. 30 nyní tvoří soupravu s vozem T3R.SLF č. 82, se kterým má shodný nátěr.
Manipulace se skříní vozu ev.č. 30, vedle M 262.1168. (8. září 2012, Zdeněk Mazánek).
Přehled jednotlivých typů tramvají DPMLJ k 7. únoru 2015:
T2R: 18, 19
T3: 44 (odstavena, do provozu již zřejmě nezasáhne)
T3m: 31, 32 (oba dočasně odstaveny), 36, 49, 52, 55, 57, 58, 61, 62, 72, 73, 74, 75
T3M.04: 30, 50, 51, 53, 56, 59, 60, 63 (provádí se CO), 64, 67, 68, 70, 71, 76, 77, 79, 80, 81, 83
T3R.P: 20, 21, 24, 25, 26, 27, 33, 34, 39, 40, 41, 78
T3R.PLF: 22, 23, 28, 29, 35, 37, 42, 45, 46, 47, 48 (oprava po nehodě, poté na 1000 mm), 54 (oprava po nehodě)
T3R.SLF: 38 (kompletuje se), 43 (kompletuje se), 65, 66, 69, 82
EVO2: 84
(tučně jsou označeny vozy na 1435 mm, černě 1000 mm).
Montáž výzbroje vozu ev.č. 30. (4. ledna 2013, Zdeněk Mazánek).
Historické a služební vozy:
T2R: 17
T3M: 8106
T4D: 214 (brus)
GTM4: 78 ("Bovera")
6MT: 117
Vlečné vozy: 44 ("plecháč"), 105 (trolejová věžka), 128 (plošinový vůz), 129 (pro dopravu trolejových cívek)
(tučně jsou označeny vozy na 1435 mm, černě 1000 mm).
T3M ev.č. 30 v Horním Hanychově. (8. února 2015, Zdeněk Mazánek).