V Hradci Králové převzali devět parciálů SOR
HRADEC KRÁLOVÉ - Devět zbrusu nových parciálních trolejbusů začne v těchto dnech sloužit cestujícím v Hradci Králové. Počítá se s nimi na sídliště Plachta i na lince číslo 27, která není plně elektrifikovaná.
Královéhradecký dopravní podnik se tak bude brzy moci pochlubit padesátiprocentní elektrifikovatelností vozového parku...
Devět nových trolejbusů při slavnostním předání (14. září 2018, DP města Hradce Králové).
Dopravní podnik města Hradce Králové převzal devět parciálních trolejbusů značky Škoda 30 Tr - SOR TNB 12 výrobce Škoda Electric. Tato vozidla s celkovou obsaditelností 97 míst jsou v prostoru pro cestující klimatizovaná, vybavena USB porty pro nabíjení a disponují čtyřmi dveřmi. Vozy jsou vybaveny systémem rekuperačního brzdění, které umožní přeměnit pohybovou energii trolejbusu zpět na elektrickou.
S novými elektrobusy a parciálními trolejbusy začíná další etapa historie MHD v Hradci Králové. "Nově budou trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem zajíždět na sídliště Plachta, počítá se zároveň s jejich nasazením i na linku 27, která na své trase na Moravském Předměstí není zcela elektrifikovaná," řekl ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham. "Od prázdnin již v Hradci jezdí 19 nových elektrobusů a tři nové dieselové autobusy. Další vozy připravujeme postupně, je potřeba instalovat naše odbavovací zařízení, proškolit řidiče, a průběžně je nasazujeme na vybrané linky," dodal.
Polovina vozového parku bude elektrifikovaná
V současné době představuje podíl elektrické dopravy ve městě přes 30 procent všech výkonů MHD. Po dokončení všech záměrů, tedy již realizovaném nákupu elektrobusů a trolejbusů a dostavbě trati ke konečné Pod Strání, by se měl podíl vozidel poháněných na elektřinu zvýšit na rovných 50 procent. Výrazně se změní také průměrné staří vozového parku z 11,3 let na 7,25 let.
Parciální vozy čeká bohatá budoucnost (14. září 2018, DP města Hradce Králové).
Vozový park hradecké městské hromadné dopravy se celkově letos rozšíří o dvacet elektrobusů, devět parciálních trolejbusů a tři dieselové autobusy. Nákupem nových elektrobusů a trolejbusů hradecký dopravní podnik dosáhne stavu, kdy již polovina vozů bude jezdit na elektrickou energii. "Vedle celkového zvyšování kvality poskytovaných služeb se velmi intenzivně zaměřujeme i na ekologii městské hromadné dopravy. Po stránce e-mobility českých městských dopravců budeme ve své kategorii ve špičce," podotkl Abraham.
Všechny trolejbusy a autobusy jsou bezbariérové
Všech 125 vozů, kterými společnost v současnosti zajišťuje provoz hradecké MHD, je vybavena informačním systémem pro cestující se zrakovým handicapem a vozy jsou kompletně bezbariérové, stejně tomu tak je u vozů nových. Dopravní podnik měl již tři sólo elektrobusy a 31 trolejbusů, z toho 13 v provedení kloubovém, z 91 autobusů je v tomto provedení 25. Nákupem nových vozů tak v Hradci Králové bude jezdit 40 trolejbusů a 23 elektrobusů. Celkově se počet vozů MHD se navýší o 3 vozy, dopravní podnik tak vyřadí 29 nejstarších dieselových autobusů, které byly ve své době symbolem příchodu nové éry moderní veřejné dopravy.
Příjemně barevně laděný interiér (14. září 2018, DP města Hradce Králové).