Karlovy Vary po 20 letech optimalizují MHD
KARLOVY VARY - Městská hromadná doprava v Karlových Varech vyjede 1. března podle nových jízdních řádů. Reflektují potřebu zajistit efektivnější provoz, návaznost spojů a lepší obslužnost frekventovaných lokalit.
Některé minimálně využívané spoje budou zrušeny, naopak přibudou nové a sníží se počet přestupů. Několik linek částečně změní trasu...
Ilustrační foto (nedatováno, DPKV/Archiv).
"Při úpravě jízdních řádů jsme vycházeli z podrobných statistik jednotlivých spojů a linek a také z požadavků cestujících na vzájemnou provázanost spojů. Reagovali jsme také na kritiku takzvaných vláčků, tedy řetězení spojů jedoucích stejným směrem v několikaminutovém sledu. A samozřejmě jsme zohlednili nutnost zajistit lepší efektivitu dopravní obslužnosti města. Od března tak budou sjednoceny intervaly na páteřních linkách, což přinese oproti současnému stavu pravidelnější rozložení autobusů do jednotlivých směrů," shrnul místopředseda představenstva pověřený řízením Dopravního podniku Karlovy Vary Lukáš Siřínek.
Poslední optimalizace městské hromadné dopravy proběhla v roce 1999, od té doby se zěnily potřeby obyvatel. "Nové jízdní řády a s nimi spojená opatření mají jasný cíl, a to zefektivnit městskou hromadnou dopravu jako celek a držet se její podstaty, tedy nesuplovat individuální dopravu, jak se často stávalo. Provoz spojů, které využívají tři cestující nebo mají průměrnou obsazenost 1,36 cestujícího, není efektivní," vysvětlil první náměstek primátorky města Tomáš Trtek.
Ilustrační foto (nedatováno, DPKV/Archiv).
Od 1. března budou omezeny nebo zrušeny málo využívané spoje, zejména o víkendech a prázdninách. Základním intervalem na páteřových linkách bude v pracovní dny 24 minut ve špičce a 30 minut mimo dopravní špičku. O víkendech bude mimo špičku základní interval 40 minut. Na větším počtu linek bude zaveden prázdninový provoz. Školní spoje zůstávají bez zásadních změn. Výhodou nových jízdních řádů je pravidelný takt páteřních linek. Nově bude obsluhována obchodní lokalita na Dolní Kamenné, přibudou spoje na Dolní nádraží, posílena bude obsluha městské části Tuhnice, větší počet autobusů bude zajíždět na hlavní uzel u Tržnice.
Dopravní podnik vypraví denně zhruba 950 spojů, což je oproti loňskému roku ponížení o 99 spojů. V rámci města zajistí obslužnost v objemu zhruba 2,1 milionu kilometrů. Nájezd kilometrů se oproti roku 2019 snižuje o 295 tisíc za rok. Dopravu zajišťují nízkopodlažní autobusy, jejichž průměrné stáří je 6,5 roku. Městská doprava v Karlových Varech je řízena moderním inteligentním dispečinkem, cestující mají k dispozici dopravní portál s on-line informacemi o pohybu autobusů po městě a odjezdech spojů ze zastávek.
Ilustrační foto (nedatováno, DPKV/Archiv).