Trolejbusy budou, nutná je ale oprava měnírny
MARIÁNSKÉ LÁZNĚ - Městskou hromadnou dopravu budou v Mariánských Lázních i nadále zajišťovat trolejbusy. Potvrzuje to nedávné přiklepnutí evropské dotace na nákup osmi nových trolejbusů typu 30Tr.
Dopravce tak nyní řeší návazné projekty. Především na modernizaci stávající měnírny a trolejového vedení hledá vhodné dotace...
Nejnovější trolejbusy pochází z roku 2006, prakticky dosluhují (10. srpna 2018, Filip Vlček).
Ještě nedávno byl nejistý osud trolejbusové dopravy v Mariánských Lázních. Město se rozdělilo na dva tábory, z nichž jeden požadoval zachování trolejbusové dopravy a druhý se přikláněl k postupnému útlumu elektrické trakce a přechod k zemnímu plynu. Srpnový podpis smlouvy na nákup nových trolejbusů ale tyto spekulace definitivně uzavřel. "Na základě výběrového řízení byla vybrána jako dodavatel společnost Škoda Electric," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz Miroslav Slaný, tiskový mluvčí holdingu Z-Group, do kterého patří i poloviční podíl společnosti Městská doprava Mariánské Lázně.
Trolejbusy by měly být dodány a uvedeny do provozu nejpozději do července 2020. Výhodou je, že tyto nové trolejbusy jsou konstrukčně postaveny právě na karoserii autobusu SOR NB 12, takže z důvodu použití jednotné technologie bude jednodušší servis těchto vozidel. Právě dva nové autobusy značky SOR začaly ulice lázeňského města brázdit v první polovině letošního roku.
Z roku 2003 pochází prototyp trolejbusu Škoda 24Tr Citybus (10. srpna 2018, Filip Vlček).
V tuto chvíli společnost Městská doprava Mariánské Lázně řeší různé varianty a možnosti financování trolejbusů, jde totiž o vysokou částku. Jeden nový trolejbus stojí přes 12,5 milionu korun, celková výše kontraktu přesahuje 100 milionů korun. Současně s tím navíc dopravce řeší další problém. "Pro zachování bezproblémového provozu je také potřeba modernizovat stávající měnírnu proudu a další infrastruktury, zejména napájecí úseky trolejového vedení," doplnil Zdeněk Suchan, jednatel dopravce Zdeněk Suchan. "Proto hledáme vhodnou dotační výzvu v rámci Operačního programu Doprava," dodal.
Podaří-li se dokončit tyto kroky předběžně naplánované na příští rok, bude vytvořen předpoklad pro budoucí bezemisní dopravu v Mariánských Lázních minimálně na dalších minimálně 15 let. Společnost Městská doprava Mariánské Lázně je vlastněná dvě společníky. Prvním je město Mariánské Lázně, druhým je holding Z-Group, který mimo jiné vlastní dopravní společnosti Autobusy Karlovy Vary, ČSAD Autobusy Plzeň nebo ČSAD Vsetín.
Nízkopodlažní trolejbusy budou městem jezdit i nadále (10. srpna 2018, Filip Vlček).