Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Stavba plničky CNG finišuje, autobusy už jezdí

BRNO - Sledovaným tématem v jihomoravské metropoli je částečná plynofikace autobusového vozového parku Dopravního podniku města Brna. Už dnes se do provozu vydaly první plynové autobusy.

Umožňuje to končící výstavba plnící stanice na CNG ve vozovně Slatina. Dnes vyjelo prvních pět autobusů, další budou následovat.


Pohled na jeden za tří stojanů plnící stanice (24. července 2014).

Projekt částečné plynofikace autobusů v brněnském DP byl zahájen letos v červenci a potrvá do června příštího roku. Dnes pět autobusů SOR jezdí na linkách číslo 78, 46/x5, 52/89/303, 59/x12 a 58.

"Jeden z autobusů od každého výrobce zůstává každý den ve vozovně, kde se postupně zaškolují řidiči, aby s nimi všichni uměli manipulovat. U autobusů Iveco je potřeba ještě doladit nastavení palubních počítačů, takže ty vyjedou až příští týden,“ vysvětlil provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jiří Valníček.


Finišující stavbu si prohlédl také primátor města Roman Onderka (24. července 2014).

Autobusy zatím CNG čerpají na veřejných stanicích ve Slatině a Černovicích, vlastní plnicí stanice by měla být v provozu na konci srpna. Má tři stojany, na kterých budou moci tankovat tři autobusy najednou. Plnou nádrž vozu doplní asi za šest minut a její celková minimální kapacita je 100 autobusů za den.

"Je jedinou plnící stanicí v republice, která je připojená na vysokotlakou přípojku. To znamená, že plyn nečerpá ze zásobníků, ale z přímého zdroje," dodala Linda Hailichová, mluvčí brněnského dopravního podniku.


Výstavbu stanice zajistila společnost Bonett (24. července 2014).

Dopravní podnik má k dispozici zatím dvanáct autobusů na CNG, v příštím roce jich pak díky podpoře Evropských fondů dorazí dalších 88, čímž jejich počet stoupne na rovnou stovku. Plnící stanice společně s první dvanáctkou autobusů vyjde dopravní podnik na 125 milionů korun. Na dalších 88 autobusů na CNG a nutné úpravy servisních hal pak přispěje Evropská unie částkou téměř 400 milionů korun.

"Tímto tempem budeme mít za několik let kompletně obměněný vozový park. Plnící stanice je revoluční věcí a jsem rád, že ji město i kolegové a pracovníci dopravního podniku přijali," podotkl k situaci primátor města Brna Roman Onderka.


Pohled na nové autobusy s pohonem na zemní plyn (24. července 2014).

Dopravní podnik v posledních měsících přistoupil k radikální obnově vozového parku. V druhé polovině července médiím i Brňanům slavnostně představil 42 nových autobusů, mezi kterými je také dvacítka kloubových Solarisů.

Čtěte také...
- Brněnský DP masivně obnovuje vozový park (vydáno 26. července 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Před plynovými autobusy se zastavili zástupce města i DP (24. července 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!