Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Staré trolejbusy a autobusy v Brně dojezdily

BRNO - Trolejbusy Škoda 14Tr a 15Tr v jihomoravské metropoli v běžném provozu dojezdily. O uplynulém víkendu se s cestujícími rozloučily jak poslední zástupci těchto trolejbusů, tak i autobusy typu Karosa B961E...

Posledními provozovateli trolejbusů typu 15Tr v pravidelném provozu tak zůstávají dopravní podniky v Českých Budějovicích a Ústí nad Labem...


Rozlučková jízda s trolejbusem 14Tr (18. června 2023, Vlčoun/František Živnůstka)

Cestující a dopravní nadšenci se uplynulý víkend v Brně rozloučili s trolejbusy typu 14Tr a 15Tr. Postupná obnova vozového parku moderními nízkopodlažními trolejbusy umožnila jejich postupné vyřazení, a tak se s těmito trolejbusy svezeme již jen na speciálních akcích. Kdysi nezastupitelné a legendární trolejbusy téměř nezničitelné konstrukce si v Brně odjezdily poslední kilometry, svezly poslední cestující a nyní zamíří do historie. A podobně to bylo také s autobusy Karosa B961, které se také o uplynulém víkendu rozloučily s Brnem.

"Díky modernizaci vozového parku můžeme dosluhující vozy vyřadit a nabídnout je k prodeji. V současnosti už totiž nevyhovují standardům na kvalitní cestování ve městě. Na druhou stranu jsou tyto vozy oblíbené u řady řidičů a také u části veřejnosti, právě z toho důvodu jsme naplánovali speciální rozlučkovou akci," popsal před samotnou velkolepou rozlučkovou akcí generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Čtěte také...
Brno se loučí s vozy 14Tr, 15Tr a Karosou B961 (vydáno 16. června 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Také s vozem typu 15Tr se v Brně již rozloučili (18. června 2023, Vlčoun/František Živnůstka)

Cestující v Brně vozilo celkem 123 trolejbusů typu 14Tr a modernizované verze 14TrM. Označené byly evidenčními čísly 3164 až 3266, do Brna byly dodávány v letech 1982 až 1994 a v posledním období byly vypravovány nejčastěji ze slatinské a husovické vozovny. Právě slatinská vozovna jich v posledních měsících vypravovala nejvíce. Většina provozních trolejbusů 14Tr byla mezi lety 1999 a 2006 zmodernizována na typ Škoda 14TrR. Naopak kloubových trolejbusů typu 15Tr bylo do Brna v letech 1990 až 1991 dodáno celkem 8, jezdily pod evidenčními čísly 3501 až 3508, a i ty byly mezi lety 2002 a 2006 modernizovány na typ Škoda 15TrR.

Autobusů Karosa B961E bylo do Brna v letech 2002 až 2006 dodáno celkem 26 a jezdily pod evidenčními čísly 2364 až 2389. Dopravní podnik města Brna byl co do počtu provozních vozů tohoto typu hned po pražském dopravním podniku druhý s nejpočetnější flotilou těchto vozidel. Vůz vychází z konstrukce vozidel Karosa B961 a byl vyráběn až do roku 2006. Modernizace spočívala v lepším odvětrání motorového prostoru a v lepených oknech, která byla u B961 zasazena v gumě. Poslední vyrobený vůz tohoto typu vlastnila dopravní společnost Martin Uher z Mníšku pod Brdy, kde obdržel evidenční číslo 1147. V roce 2016 byl tento vůz prodán dopravci Stenbus.


A kloubová Karosa B961E je také již minulostí (18. června 2023, Vlčoun/František Živnůstka)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!