Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Desetiletí Student Agency: 34 milionů pasažérů

ČESKÁ REPUBLIKA - Deset let uplynulo od vyjetí prvního spoje společnosti Student Agency. Konkrétně tedy 5. ledna roku 2004 vyjela linka z Prahy do Brna, dodnes svezly žluté autobusy 34 milionů cestujících.

Obliba autobusů postupně stoupla, dnes jezdí do 14 zemí Evropy a v České republice spojují Prahu a Brno s dalšími 26 městy.


Žluté autobusy převezly 34 milionů cestujících (28. července 2008).

"Byli jsme tehdy v autobuse celkem čtyři - já jako stevardka, řidič a dva cestující," říká k začátkům provozu žlutých autobusů Ivana Kašická, která se z první stevardky na palubě prvního autobusu Student Agency postupně stala ředitelou celé autobusové dopravy. Od roku 2004 přepravily více než 34 milionů cestujících a ujely přibližně 182,7 milionů kilometrů.

Síť linek se každoročně rozšiřuje a dopravce pravidelně vyhlašuje veřejnou anketu o tom, kam by žluté autobusy měly v budoucnu jezdit. V roce 2013 tak rozšířily počet svých destinací, na základě výsledků ankety pak vyjela i linka z Prahy do Chomutova.

Čtěte také...
- Na Chomutovsku se jim daří, do Ústí nepřifrčí (vydáno 5. října 2013)
- Student Agency spustí linky na sever (vydáno 7. dubna 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Díky anketám se počet vnitrostátních linek rozšiřuje (28. července 2008).

"V současnosti firma vlastní 150 autobusů. Nejpočetnějším typem je španělský Irizar PB na podvozku Scania nebo Volvo, většinu ve výbavě Fun & Relax," informoval tiskový mluvčí Aleš Ondrůj. Druhým nejpočetnějším typem je Beulas Aura.

Autobusy Student Agency přinesly na trh české autobusové doprav služby do té doby nevídané. Kromě nabídky časopisů a denního tisku zdarma lze napříkald během jízdy sledovat film nebo poslouchat hudbu. Během cesty je cestujícím k dispozici stevard či stevardka a v ceně jízdného je zahrnuta káva či jiné teplé nápoje. Studené nápoje a drobné občerstvení lze v autobuse zakoupit.


Komfort ze žlutých autobusů se přenesl také do žlutých vlaků RegioJet (25. srpna 2011).

Další novinkou byl kromě vlastního časopisu také vlastní online rezervační systém, který dnes slouží pro nákup jak autobusových tak vlakových jízdenek a doplňkových služeb. Dopravce též zavedl nové typy placení jízdenek a rezervace míst, například otevřené nebo kreditové jízdenky, po jejichž předplacení lze konkrétní spoj rezervovat přes web nebo po SMS.

Počty cestujících žlutými autobusy rostou. "Za rok 2013 společnost očekává více než 5,6 milionů cestujících přepravených na pravidelných linkách, což představuje odhadovaný meziroční nárůst o 10,9%. Jde o prvotní odhad," uzavřel Ondrůj.


V současnosti se výsledky další ankety sestavují (28. července 2008).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!