Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

TÉMA: Nové tratě chtějí v Brně, myslí si čtenáři

ČESKÁ REPUBLIKA - Pokračovat v dobře našlápnutém rozvoji tramvajové dopravy by dál mělo Brno. Myslí si to v anketě čtenáři Informačního portálu Vlčoun.cz. Na dalších příčkách se umístil Liberec a Plzeň.

/TÉMA/ Zatímco Brno výstavbu nové tratě na Kamechy plánuje a v Plzni je rozjetý projekt tratě na sídliště Vinice, v Liberci to stále drhne...


Liberec by rád zavedl tramvaje do Rochlice (7. července 2011, Vlčoun/Filip Vlček)

Anketa Informačního portálu Vlčoun.cz měla nyní jasnou otázku. Čtenářů jsme se ptali, ve kterém městě by se měli věnovat rozvoji tramvajové dopravy. Pro jihomoravskou metropoli Brno se vyjádřilo téměř 50 procent hlasů, přesněji 47,4 procent. Na druhém místě by se měl rozvoji tramvajové dopravy věnovat severočeský Liberec, pro který hlasovalo 21 procent hlasů. Pomyslnou bronzovou příčku pak obsadila západočeské Plzeň, pro kterou v anketě Informačního portálu Vlčoun.cz hlasovalo téměř 16 procent hlasů. 

Právě v Brně je nejblíže realizaci výstavba tramvajové tratě k sídlišti Kamechy. "Součástí 1420 metrů dlouhé trati bude i ražený tunel o délce 320 metrů. Nová trať se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, povede kolem ulice Vejrostova a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulice Hostislavova a Kamechy," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková. Stavba potrvá tři roky, začít by se mohlo na konci tohoto roku.

Čtěte také...
TÉMA: Města chtějí rozvíjet tramvajové tratě (vydáno 12. února 2024)
TÉMA: Údržba tramvajových tratí stojí miliony (vydáno 22. února 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


V Brně tramvaje vyjedou za tři roky na Kamechy (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Tramvajová doprava tvoří v řadě českých měst páteřním systémem, který spojuje centrum s největšími sídlišti na okrajích měst. Zatímco především v minulosti byla řada provozů zrušena a nahrazována například trolejbusovými linkami, v jiných městech na tramvaj vsadili a prosazovali a nadále prosazují jejich rozvoj. V rámci České republiky se cestující mohou svézt na několika stovkách kilometrů tramvajových tratích v sedmi městech.

Například v Plzni by měla být zahájena výstavba nové tramvajové tratě na sídliště Vinice do dvou let. Zatímco v Praze byl loňský rok bohatý na zprovozňování nových tratí a tramvaje začaly jezdit na třech nových úsecích, letos se nových tramvajových kolejí nedočkáme. Až příští rok bude zprovozněna nová trasa přes Dvorecký most, která by měla zamíchat z řadou linek. V roce 2027 pak přibude nová tramvajová trať na Kamechy v Brně, do té doby bude v průběhu letošního roku dokončena smyčka u vozovny v Pisárkách. Naopak v Mostě z ekonomických důvodů pak z výstavby nové tramvajové tratě sešlo.


Novou trať na sídliště Vinice plánují v Plzni (22. února 2018, Vlčoun/Jakub Klimeš)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!